ضرغامی در پاسخ به «نسیم آنلاین» کاندیداتوری در انتخابات ۹۶ را تلویحا رد کرد

رئیس سابق رسانه ملی: از تعطیلی شبکه‌هایی که راه انداختم حال خوشی ندارم

کدخبر: 2024373

عزت الله ضرغامی درباره تعطیلی برخی شبکه‌های سیما گفت: حال شخصی خوبی از این موضوع ندارم اما قطعاً مدیران و کارشناسان بر اساس تشخیصی که داده‌اند عمل کرده‌اند و من به عملکرد آنها احترام می‌گذارم.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی پس از آیین رونمایی از کتاب "آینده پژوهی انقلاب اسلامی: بیم‌ها و امیدها"، جدیدترین و هجدهمین اثر دکتر علی دارابی مؤلف و عضو هیئت علمی دانشگاه که در کتابخانه ملی برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار «نسیم آنلاین» مبنی بر حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: فعالیت‌های من فرهنگی، رسانه‌ای، اجتماعی و سیاسی است و سعی می‌کنم با توجه به تجربه‌ای که دارم خارج از چارچوب‌های شکل گرفته در ذهن‌های سیاسیون و رسانه‌های جامعه آنچه که فکر می‌کنم وظیفه است و باید به نسل‌های بعد منتقل شود را انجام بدهم.

وی افزود: اشکال جامعه ما این است که فکر می‌کنیم وقتی یک مسئولی از پست و سمت بالا کنار رفت حتماً باید مسئولیت خوبی به لحاظ مقام و موقعیت بگیرد. اما این موضوع یک اشکال دارد و آن اشکال این است که اگر این امر رخ ندهد دعواها شروع می‌شود.

ضرغامی ادامه داد: اتفاقاً به من پیشنهاد مسئولیت‌های خاصی هم داده شد که آنها را قبول نکردم زیرا می‌خواستم نشان بدهم فردی می‌تواند مدت زمانی نسبتاً طولانی در یک پست بالایی کار کند و سپس بعد از به پایان رسیدن مدت زمان مأموریتش به دنبال کارهای شخصی و تحقیق و پژوهش خود برود و به هیچ کسی هم کاری نداشته باشد و حرف‌های خود را هم شجاعانه به زبان بیاورد.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما پیرامون تعطیل شدن شبکه‌هایی که در زمان شما افتتاح شده بودند نیز گفت: باید بگویم که حال شخصی خوبی از این موضوع ندارم اما قطعاً مدیران و کارشناسانی که آنجا حضور دارند این اقدامات را با مطالعه و بررسی‌های لازم انجام داده‌اند و بر اساس تشخیصی که داده‌اند عمل کرده‌اند و من به عملکرد آنها احترام می‌گذارم.

وی پیرامون مشکلات صدا و سیما در حوزه بودجه و اعتبارات نیز گفت: سازمان صدا و سیما همیشه مشکلات مالی و اعتباری داشته است که خوشبختانه بخشی از آن با مشارکت‌های مختلف حل شده است. در حقیقت معمولاً سازمان صدا و سیما در دوره‌های مختلف با توجه به اعتبار و جایگاهی که دارئ می‌تواند کارهای خود را انجام و سپس هزینه‌های خود را پرداخت کند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: آخرین باری که من برای نیازهای مالی و خدمات جاری سازمان گزارشی را برای دولت ارسال کردم در زمان همین دولت فعلی بود که آنها بعد از بررسی کامل و جامع پیرامون گزارش من مبلغ 108 میلیارد تومان آن را تایید کردند. د ر حقیقت از دولت فعلی تشکر می‌کنم که این میزان هزینه را افزون بر بودجه صدا و سیما به ما دادند. البته ما در آن سال‌ها از لحاظ اعتمادسازی آنقدر اقدامات خوبی را انجام داده بودیم که آنها این تشخیص را دادند که این همکاری را با ما انجام بدهند.

عضو شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار «نسیم آنلاین» پیرامون تأثیر فضای مجازی و جاذبیت‌های آن در کاهش اقبال به کتاب و کتاب‌خوانی گفت: فضای مجازی و جاذبیت‌های آن و قدرت انتشاری که از آن برخوردار است و جزء توانمندی‌های این حوزه محسوب می‌شود موجب شده تا شاهد کاهش اقبال به کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.

وی افزود: به همین دلیل است که اعتقاد دارم ما باید تولید "فست‌بوک‌"ها افزایش دهیم. البته استفاده از واژه فست‌بوک برای بهتر جاافتادن منظورم در اذهان مخاطبان و مردم است.

ضرغامی ادامه داد:باید کتاب‌هایی که مطالب را کوتاه‌تر، مجمل‌تر و آماده‌تر به مخاطب منتقل کند را تهیه کنیم تا اگر نسل جدید در فضای مجازی بخواهد مطالبی را با سرعت بالا دریافت کند بتواند به خواسته‌ خود برسد. البته این موضوع به هیچ وجه به عنوان نفی تالیف کتاب به روش‌های سنتی و قدیمی نیست اما باید بدانیم فضای رسانه ای به گونه‌ای تغییر کرده است که اگر ما یک تغییراتی را در حوزه چاپ و تولید محتوای مکتوب بخواهیم بدهیم باید به گونه‌ای آن را با فضای مجازی هماهنگ کنیم که در کنار هم هم‌افزایی داشته باشند در غیر این صورت این اقدام ما موجب کاهش هر چه بیشتر آمار کتاب و کتاب‌خوانی خواهد شد.

ارسال نظر: