گزارش «نسیم آنلاین» از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب؛

کمتر از دو هفته به آغاز بزرگترین گردهمایی کتاب کشور؛ "شهر آفتاب"، آماده می شود؟

کدخبر: 2025339

تنها ۱۱ روز دیگر تا برپایی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران در مجموعه "شهر آفتاب" باقی است؛ اما هنوز تا آماده سازی راه زیادی باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به زودی کار خود را در مجموعه "شهر آفتاب"، آغاز می کند؛ مجموعه ای که بناست تجربه ای جدید در برپایی نمایشگاه کتاب باشد و طبق گفته مسئولان قرار است تا پنج سال میزبانی نمایشگاه را بر عهده داشته باشد.

برای این که بدانیم نمایشگاه در چه وضعی قرار دارد به "شهر آفتاب" رفتیم تا خود از نزدیک شاهد روند اجرایی آماده سازی نمایشگاه کتاب باشیم. این پروژه نمایشگاهی در جنوب شهر تهران در زمینی به مساحت 138 هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) و به فاصله اندکی از فرودگاه امام خمینی (ره) در مسیر اتوبان تهران - قم واقع شده است، که دارای چهار بخش اصلی نمایشگاه‌ها، مرکز تجارت، مرکز اقامتی و بخش خدمات و پشتیبانی تشکیل شده است .

سالن های نمایشگاهی همچنان در حال آماده شدن است و فقط پارتیشن ها نصب شده و درب های شیشه ای در حال آماده شده است و کارگران در حال فعالیت.

سالن های سه قلو هم وضعیت شان مشابه است و هنوز تا اماده شدن فاصله زیادی دارند.

چادرهای زیادی که برای چهار بخش دانشگاهی، بین‌الملل، کودک و نوجوان و آموزشی تدارک دیده شده در حال آماده سازی است، برخی چادرها فقط اسکلت شان برپاشده و برخی دیگر چادر آماده شده اما درون همه چادرها فقط یک فضای خالی می بینیم که با توجه به اینکه تنها 11 روز دیگر نمایشگاه آغاز می شود جای تردید است که چادرها آماده می شود یا نه؟!

یک نکته مهم برای مکان نمایشگاه کتاب بحث سایبان است، با توجه به اینکه شهر آفتاب در مرحله آماده سازی است و فضای سبز مناسبی ندارد؛ باید فکر مناسبی برای این موضوع می شد.

زیباسازی محیطی هم یکی دیگر از مسائل است که خیلی به چشم نمی آید و جای کار زیاد دارد.

مترو "شهر آفتاب" با حضور شهردار تهران در هفته گذشته افتتاح شد اما هنوز جابه جایی مسافر انجام نگرفته است.

شهر آفتاب قرار است به قول مسئولان میزبان خوبی برای بزرگ ترین نمایشگاه فرهنگی کشور باشد، اما تردیدها اینجا شروع می شود که فقط 11 روز به برپایی نمایشگاه مانده است و هنوز غرفه سازی به شکلی که باید و شاید انجام نگرفته است و هنوز ناشران غرفه های خود را تحویل نگرفته اند و همین باعث می شود که اما و اگر ها در خصوص برپایی با کیفیت نمایشگاه در "شهر آفتاب" بالا بگیرد.

ارسال نظر: