محسن رضایی:

دل بستن به آمریکا یک خیال خام و تفکر غلط است/ ایجاد اشتغال از فتح بازی‌دراز و خرمشهر سخت‌‌تر نیست

کدخبر: 2027044

دبیر مجمع تشخیص دل بستن به آمریکا را یک خیال خام و یک تفکر غلط خواند و یادآور شد: دل بستن به آمریکا و دل‌خوش بودن به ایجاد رابطه با استکبار جهانی تفکر نتیجه‌بخش و مثبتی نیست و ملت ایران به دلیل اقدامات آمریکا نسبت به ایجاد رابطه با این کشور خوش‌بین نیستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سرلشکر محسن رضایی امشب در آیین گرامیداشت شهدای بازی‌دراز و گردهمایی بزرگ در جوار بقعه احمدابن اسحاق در شهرستان سرپل ذهاب واقع در غرب استان کرمانشاه اظهار کرد: بازی‌دراز دارای یک موقعیت حساس بود که دشمن با دست یافتن به این ارتفاعات بر چندین شهرستان از جمله سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین اشراف داشت.

رضایی با اشاره به اینکه هرگونه تحرکی در این مناطق توسط دشمن رصد می‌شد و توپخانه ارتش بعثی صدام در این نقطه بسیاری از مناطق استان کرمانشاه را هدف قرار می‌داد، گفت: این نقطه استراتژیک در دوران دفاع مقدس دارای اهمیت بسیاری بود و دستیابی به آن بسیاری از معادلات جنگ را عوض می‌‌کرد که نزدیک شدن به این ارتفاعات کاری غیر ممکن به نظر می‌رسید.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به هماهنگی و همراهی نیروهای سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای فتح بازی‌دراز و مخالفت بنی‌صدر ادامه داد:‌ کار اطلاعاتی دقیقی چند ماه گذشته از عملیات بازی‌دراز انجام گرفت.

دل بستن به آمریکا و دل‌خوش بودن به ایجاد رابطه با استکبار جهانی تفکر نتیجه‌بخش و مثبتی نیست و ملت ایران به دلیل اقدامات آمریکا نسبت به ایجاد رابطه با این کشور خوش‌بین نیستند، زیرا در موارد مختلف شاهد پایمال کردن حق ملت ایران توسط آمریکا بوده‌ایم

وی با بیان اینکه شهیدانی همچون شیرودی، وزوایی و پیچک نقش بسیار زیادی در عملیات دوران دفاع مقدس داشتند، خاطرنشان کرد: عملیات ظفرمند بازی‌دراز با رشادت رزمندگان اسلام انجام پذیرفت که طی آن این ارتفاعات حساس از دست دشمن پس گرفته شد و این پیروزی نقش مهمی در عملیات دفاع مقدس در غرب کشور داشت.

این فرمانده ارشد نظامی با بیان اینکه دشمنان فتنه‌گری خویش را بعد از شکست صدام ادامه دادند، متذکر شد: اقدامات و دسیسه‌های شومی همچون اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران، جنگ‌های نیابتی و... از جمله نقشه‌های شوم دشمنان برای ضربه‌ زدن به نظام اسلامی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با تصریح بر اینکه دشمنان در عرصه‌های مختلف و در میدان جنگ سخت ناکام ماندند، ادامه داد:‌ انقلاب اسلامی به برکت جانفشانی شهدا و وجود ولایت فقیه توانسته از تمامی خطرات و هجمه‌های دشمنان با عزت و افتخار عبور کند و امروز جهانیان شاهد اقتدار ایران اسلامی در عرصه جهانی و بین‌المللی هستند.

رضایی از ارائه تجربیات دوران دفاع مقدس به نیروهای مقاومت برای مقابله با مستکبران و تروریست‌های تکفیری سخن گفت و بیان داشت:‌ گنجینه ارزشمند دوران دفاع مقدس باید به نسل جوان انتقال داده شود.

وی دل بستن به آمریکا را یک خیال خام و یک تفکر غلط خواند و یادآور شد: دل بستن به آمریکا و دل‌خوش بودن به ایجاد رابطه با استکبار جهانی تفکر نتیجه‌بخش و مثبتی نیست و ملت ایران به دلیل اقدامات آمریکا نسبت به ایجاد رابطه با این کشور خوش‌بین نیستند، زیرا در موارد مختلف شاهد پایمال کردن حق ملت ایران توسط آمریکا بوده‌ایم.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال از فتح بازی‌دراز و خرمشهر سخت‌‌تر نیست و امروز باید با اقدامات کارشناسی و برنامه‌ریزی اصولی به دنبال توسعه اقتصادی، ارتقای وضعیت میعشتی مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم تا ایران اسلامی با توسعه همه جانبه قله‌های عزت و افتخار را با سرعت بیشتر فتح کند.

رضایی با طرح این سؤال که چه چیزی آمریکا را پای میز مذاکره آورد، تصریح کرد: اقتدار ایران اسلامی، ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و پیروی از ولایت فقیه رمز موفقیت ملت ایران در عرصه‌های مختلف بوده و امروز باید با حفظ استقامت به فکر ایستادگی و دفاع از حقوق خویش باشیم.

وی به اقدامات عربستان سعودی برای ایجاد جنگ احزاب بر علیه ایران اشاره کرد و گفت:‌ آمریکا از طریق ایجاد رابطه با ایران و از راه به ظاهر دوستی به دنبال نفوذ به داخل کشور است تا اهداف شوم خویش را پیاده کند.

وی دور کردن ملت ایران از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ وابستگی را از جمله اهداف آمریکا برای ضربه زدن به نظام اسلامی ذکر کرد و بیان داشت: موضوع نفوذ بسیار مهم است که باید از آن غفلت نکرد و به صورت جدی و با هوشیاری در این مورد عمل کرد.

ارسال نظر: