ترامپ و سندرز پیروز "ایندیانا" شدند/کروز از انتخابات کنار کشید

کدخبر: 2028616

نتایج انتخابات درون حزبی در ایالت ایندیانای آمریکا حاکی از پیروزی دونالد ترامپ در میان جمهوری خواهان و برنی سندرز در حزب دموکرات است.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از آسوشیتد پرس، نتایج انتخابات درون حزبی در ایالت ایندیانای آمریکا حاکی از پیروزی دونالد ترامپ در میان جمهوری خواهان و برنی سندرز در حزب دموکرات است.

لحظاتی پس از آنکه رسانه‌های خبری از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در ایالت ایندیانا خبر دادند، سناتور تد کروز از ادامه مبارازت انتخاباتی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد.

کناره گیری سناتور تد کروز از رقابت‌های حزب جمهوریخواه عملا راه برای دونالد ترامپ به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری هموار می‌کند.

تد کروز تنها توانست ۳۶ درصد آرا را در ایالت ایندیانا به خود اختصاص دهد.

تد کروز در سخنرانی خود در روز سه شنبه در ایندیانا گفت: «ما هرچه از دستمان بر می‌آمد انجام دادیم. اما رای دهندگان مسیر دیگری را انتخاب کردند و به همین دلیل با قلبی مطمئن ولی با خوش بینی نسبت به آینده کشور، ‌ فعالیت‌های انتخاباتی خود را متوقف می‌کنیم.»

در همین حال، رینس پیرباس، رییس کمیته ملی جمهوریخواهان، از دونالد ترامپ به عنوان نامزد احتمالی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یاد کرده و گفته است: اکنون ما می‌بایست متحد شده و تلاش‌ها خود را برای شکست هیلاری کلینتون متمرکز کنیم.

جان کیسیک، فرماندار اوهایو، که در انتخابات روز سه شنبه با هفت در صد آرا سوم شد، گفته است که در رقابت های مقدماتی باقی خواهد ماند.

برنی سندرز بیش از ۵۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده است و هیلاری کلینتون نیز بیش از ۴۷ درصد آرا را کسب کرده است.

برنی سندرز شامگاه سه شنبه گفته است، اگر اعضای ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون خیال می کنند که رقابت های درون حزب دمکرات تمام شده و وی نامزد نهایی حزب است، بدانند که در اشتباه هستند.

ارسال نظر: