وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سالانه یک میلیون و ۷۵۰ هزار گردشگر از ایران به ترکیه سفر می کنند

کدخبر: 2031888

محمود واعظی گفت: گردشگری ترکیبی یکی از خواسته های رییسان جمهوری دو کشور است به گونه ای که در دیدارهای گذشته بر تحقق آن تاکید کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست ایران و ترکیه نسبت به منطقه مشخص است و آنها تجزیه، تغییر مرزهای کشورها و دخالت دیگران در امور داخلی دولت های منطقه را نمی پذیرند.

محمود واعظی در دیدار با ماهیر اونال وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه افزود: از زمانی که بحث بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفت ، دولت هایی که منافعشان به خطر افتاده بود تلاش کردند با آن مقابله کنند.

وی افزود: بر این اساس ضمن درگیر کردن ملت های منطقه تلاش کردند مرزها را تغییر داده و کشورها را تجزیه کنند.

عضو دولت یازدهم با بیان این که ایران به ایجاد موازنه مثبت در گردشگری اعتقاد دارد،تاکید کرد تعداد پروازهای میان دو ایران و ترکیه برای تبادل گردشگر باید افزایش یابد.

واعظی همچنین به تشکیل کمیته مشترک دو کشور با تصمیم رییسان جمهوری ایران و ترکیه اشاره کرد و افزود: قرار است سفارتخانه های دو کشور فهرستی از مشکلات پیش رو تهیه کنند تا نسبت به حل آنها اقدام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در ادامه به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و تمدنی دو ملت اشاره کرد و گفت: برای توسعه تعاملات فرهنگی و گردشگری به برقراری ثبات و امنیت نیاز است.

واعظی گفت: متاسفانه در منطقه ای زندگی می کنیم که بحران های متعددی در آن شکل گرفته و شاهد گسترش اندیشه های افراطی و تکفیری هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با بیان این که اندیشه های افراطی نمی گذارد اسلام واقعی و رحمانی به جهانیان معرفی شود،تاکید کرد این وضعیت باعث رنج و سختی مسلمانان در منطقه شده است.

وی به مخالفت تهران و آنکارا با تروریسم اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری ایران در سفر اخیر خود به ترکیه به صراحت هرگونه فعالیت تروریستی در ترکیه را محکوم و بر ضرورت مقابله با آن تاکید کرد.

واعظی گفت، ایران برقراری ثبات و پیشرفت در ترکیه را در راستای منافع خود می بیند و ترکیه نیز به طور قطع چنین سیاستی را دنبال می کند.

وی تاکید کرد، ایران و ترکیه می توانند نقش سازنده ای برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان اسلام ایفا کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در ادامه توسعه مناسبات اقتصادی را خواستار شد و ابرازامیدواری کرد هدفگذاری رییسان جمهوری دو کشور برای تحقق مبادلات تجاری 30 میلیارد دلاری هر چه سریع تر تحقق یابد.

وی گفت: در یک سال و نیم گذشته اسناد همکاری خوبی میان دو کشور امضا شد و مقامات ارشد ایران و ترکیه از آنها حمایت کردند.

وی با بیان این که سالانه بیش از یک میلیون و 750 هزار گردشگر از ایران به ترکیه سفر می کنند، گفت: ما علاقه داریم تعامل گردشگر دو طرفه باشد و مردم ترکیه نیز به ایران سفر کنند.

واعظی افزود: گردشگری ترکیبی یکی از خواسته های رییسان جمهوری دو کشور است به گونه ای که در دیدارهای گذشته بر تحقق آن تاکید کردند.

این عضو دولت یازدهم اضافه کرد: هم اکنون یک هیات ترکیه ای برای هتل سازی در ایران اعلام آمادگی کرده و حتی بازدیدی نیز از مناطق مختلف کشورمان داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: ترکیه از دوستان دوران تحریم ما است که در دوران تحریم همکاری بسیار خوبی با یکدیگر داشتیم و فشارهای غرب نیز نتوانست بر روابط دو کشور تاثیر منفی داشته باشد.

واعظی تاکید کرد، ایران دوستان دوران سختی خود را در دوران راحتی فراموش نمی کند و مقام های ایران خواستار گسترش روابط در دوران جدید هستند.

ارسال نظر: