رضا ایرانمنش:

سینمای حاتمی کیا کمی سیاسی شده/ سینمای دفاع مقدس رها شده است

کدخبر: 2032756

بازیگر و کارگردان سینما گفت: در اوج جنگ، ژانر جدیدی به نام سینمای دفاع مقدس وارد سینمای ایران شد و تا نیمه‌های ۷۰ نیز به اوج خود رسید؛ اما پس‌ از آن به‌یک‌باره رها شد و دیگر هیچ حمایتی از آن نشد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، رضا ایرانمنش در کنگره شهدای دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اظهار داشت: یکی از انتقادهایی که به‌ دولت‌ها داشته‌ام این بوده است که در اوج جنگ، ژانر جدیدی به نام سینمای دفاع مقدس یا سینمای جنگ وارد سینمای ایران شد و تا نیمه‌های 70 نیز به اوج خود رسید؛ اما پس‌ از آن به‌ یک‌باره رها شد و دیگر هیچ حمایتی از آن نشد.

وی با اشاره به رسالت فیلم‌سازی خود در خصوص ارائه واقعیت جنگ پس از پایان جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: مدت‌هاست که با بی‌مهری مسؤولان و البته فیلم‌سازان، ژانر دفاع مقدس مخاطب خود را از دست‌ داده است.

این نویسنده و کارگردان سینما در خصوص این بی‌مهری‌ها بیان کرد: هنگامی‌که به علت تشدید وخامت جسمانی به خاطر جراحات جنگ، در بیمارستان بستری می‌شوم خیل زیادی از مسؤولان با عیادت از من و بیان اینکه زود مرخص شوم و فیلمی در خصوص دفاع مقدس بسازم به من امید می‌دهند؛ اما پس از مرخصی، همه آن مسؤولان از دسترس خارج می‌شوند.

ایرانمنش در پایان گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا از کارگردانان خوبی است که به علت درک فضای جنگ، فیلم‌های بسیار خوبی از او شاهد بودیم؛ اما اکنون کمی سیاسی شده است.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم قدردانی و تجلیل شد.

ارسال نظر: