گلایه تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی

بدهکاری دولت به شرکت های تجهیزات پزشکی افزایش یافته است

کدخبر: 2032991

مدیرعامل شرکت اوزان با انتقاد از عدم حمایت مسئولان وزارت بهداشت از تولدیات داخلی، گفت: در بخشهایی ترمز را کشیده‌اند یعنی با عدم استقبال بخش دولتی برای خرید محصولات تولید داخلی به وضوح دیده می شود.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین» مدیرعامل شرکت اوزان گفت: طبق چشم انداز 5 ساله‌مان، امسال باید سبد محصولات باید کامل شود چرا که با توجه به پسابرجام، فرصت سرمایه گذاری خوبی مهیا شده است.

سعید رضا رحم‌دار در ادامه با اشاره به تمایل سرمایه گذاران خارجی به جهت تامین امنیت و استراتژیک بودن منطقه ای ایران، افزود: اوزان، برند شناخته شده‌ای است و با توجه به امکان سنجی مالی، فنی و فرصت‌های بازار با برگزاری همایش های متعدد و پشتیبانی ،می توان گفت شروع هیجان انگیزی را در ارتباط با صادرات محصولات‌مان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه درحال حاضر صادرات آمالگام تولیدی این شرکت به کشورهای همسایه صورت می گیرد، تصریح کرد: توسعه بازار از دیگر اهداف استراتژی 5 ساله شرکت است و اضافه کرد: این نمایشگاه یکی از بهترین اتفاقات است و استقبال عمومی از آن و حضور مسئولان باعث شده است که هر 4 روز برگزاری آن به مستندی از طرح مسائل و مشکلات حوزه تولید و بازاریابی تجهیزات پزشکی تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت اوزان با انتقاد از برخی موضع گیری‌های مسئولان وزارت بهداشت، ابراز کرد: در بخش‌هایی ترمز را کشیده‌اند یعنی با عدم استقبال بخش دولتی برای خرید محصولات تولید داخلی، میزان پرداختی بیماران ،ورشکستگی بیمه‌ها، ایجاد توقع در مردم و بدهکاری دولت به شرکت های تجهیزات پزشکی افزایش یافته است.

رحم دار با تاکید بر اینکه محصولات شرکت اوزان با یک دهم قیمت نسبت به مشابه خارجی آنها، از بالاترین کیفیتها برخورداراست،گفت: باید پای صحبت واردکنندگان هم نشست تا توانست مقصر اصلی این نابسامانی را پیدا کرد اما به نظر می رسد نداشتن برنامه و بودجه ریزی مناسب یکی از دلایل اصلی بروز این مشکلات است.

همچنین مدیر فروش و صادرات شرکت پویندگان راه سعادت نیز به خبرنگار «نسیم آنلاین» گفت: در همه جای دنیا، بخش دولتی پشتیبان بخش خصوصی و سرمایه گذاران است،اما در کشور ما متاسفانه بخش دولتی رقیبی سرسخت برای بخش خصوصی است و سعی در حذف آن ها از بازار داخلی می‌شود.

محسن شایان ادامه داد: سابق بر این 28 شرکت خارجی فعال در بخش فروش دستگاه های مانیتورینگ بیمارستانی در ایران حضور داشتند که ما کم کم توانستیم آنها را از میدان رقابت خارج کنیم و که اکنون بازار به گونه ای شکل گرفته است که بیشتر بیمارستان ها به دلیل صرفه اقتصادی و تنوع و کیفیت دیگر سراغ تولیدات خارجی نمی روند اما با این حال 5 بیمارستان هنوز هم با شرکت های خارجی قرارداد می بندند.

وی با توضیح درباره محصولات تولیدی شان گفت: این شرکت تولیدکننده مانیتورهای حیاتی، الکتروکاردیوگراف و درآینده نزدیک دستگاه های کمک تنفسی است که از سال 77 فعالیت خود را آغاز کرده است و موفق به دریافت استاندارد اروپا شده است و به 46 کشور حتی کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا محصول صادر می کند و بیش از 50 درصد حجم صادرات تجهیزات پزشکی کشور را بر عهده دارد.

مدیر فروش و صادرات شرکت پویندگان راه سعادت درخاتمه خاطرنشان کرد: این شرکت از سه خط تولید در کشورهای مالزی، بلاروس و سوئد برخوردار است، 26 مرکز سرویس درکشور و 300 نفر پرسنل دارد که از این تعداد 70 نفر از آنها در بخش تحقیقات فعالیت می‌کنند و تمامی نیازهای شرکت از جمله نرم افزاری،سخت افزاری و دانش فنی و طراحی بیش از 90 درصد دستگاه های تولیدی را تامین می کند به طوری که 6 سال به عنوان صادرکننده نمونه کشور شناخته شده است.

ارسال نظر: