سازمان مدیریت به گزارش مستند «نسیم آنلاین» پاسخ داد

توضیحات دفتر نوبخت به گزارش"دستور نوبخت به سیف و آذر برای دستکاری درآمار رشد اقتصادی"

کدخبر: 2038238

حساب‌های ملی فصلی طبق توصیه‌های GDDS و SDDS (استاندارد بین المللی انتشار داده‌های آماری) و بر اساس توصیه‌های بین المللی تهیه حساب‌های ملی مفصلی، حدود ۲ الی ۳ ماه بعد از فصل مرجع منتشر می‌شود.

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»- مطلبی با عنوان "دستور نوبخت به سیف و آذر برای دستکاری درآمار رشد اقتصادی" در مورخ 22/3/95 منتشر شده است، با عنایت به ضرورت پاسخگویی به مطالب مندرج در این خبر جوابیه زیر ارسال می‌شود.

مرکز آمار ایران در راستای وظیفه قانونی خود، تهیه حساب‌های ملی فصلی را با به کارگیری نتایج طرح‌های آماری ویژه فصلی و استفاده ازآمارهای ثبتی دریافتی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور، در دستور کار خود دارد.

این آمارها منطبق بر دستور العمل‌های بین المللی، تهیه شده و مورد تایید و استفاده مراجع بین المللی و اساتید و کارشناسان اقتصادی کشور می‌باشد.

حساب‌های ملی فصلی طبق توصیه‌های GDDS و SDDS (استاندارد بین المللی انتشار داده‌های آماری) و بر اساس توصیه‌های بین المللی تهیه حساب‌های ملی مفصلی، حدود 2 الی 3 ماه بعد از فصل مرجع منتشر می‌شود.

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران، به روش جزء به کل و در سطح 44 رشته فعالیت اقتصادی و 12 جزء تقاضای نهایی انجام شده و در زمان انتشار این حساب‌ها، مرکز آمار ضمن ارائه گزارش کلی در قالب 3 گروه عمده، اطلاعات تفضیلی رشد اقتصادی را در سطح 15 رشته فعالیت اقتصادی (روش تولید) و اجزای تقاضای نهایی(روش هزینه) به قرار ذیل در سایت مرکز آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir حساب‌های ملی و منطقه‌ای / جدول‌ها و سری زمانی / زیر گروه حساب‌های ملی فصلی) منتشر کرده است.

لذا با توجه به توضیحات فوق و از آنجای که مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی انتشار داده‌ها می‌باشد و این فرآیند با بهره‌گیری از اصول دقیق علمی انجام می‌شود ادعای مطرح شده در مطلب، خلاف واقع و بدون ذکر مستندات می‌باشد که طبیعتاً قابل پذیرش نخواهد بود.

ارسال نظر: