عضو اتحادیه بنکداران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

"محسن" بعد از دولت بزرگترین واردکننده برنج کشور است/ ۵۲ شرکت از خارج برنج وارد می‌کنند

کدخبر: 2041228

حسنی گفت: در حقیقت می‌توان گفت که پس از بخش دولتی، "محسن" بزرگترین وارد کننده برنج است. در حال حاضر، قیمت این نوع برنج ۴۲۰۰ تومان است

قاسمعلی حسنی، عضو اتحادیه بنکداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: در حال حاضر 52 شرکت عضو انجمن واردکنندگان برنج هستند که یکی از این شرکت‌ها، برند برنج "محسن" است که اخیراً در تلویزیون تبلیغات وسیعی برای خود داشته است و با این تبلیغات نیز تاکنون توانسته بسیاری از رقبای خود را از میدان به در کند.

وی ادامه داد: 50 درصد واردات برنج به داخل کشور، توسط این برند صورت می‌گیرد و 50 درصد مابقی توسط بقیه واردکننده‌ها به کشور وارد می‌شود، در حقیقت می‌توان گفت که پس از بخش دولتی، "محسن" بزرگترین وارد کننده برنج است. در حال حاضر، قیمت این نوع برنج 4200 تومان است

عضو اتحادیه بنکداران گفت: پس از افزایش قیمت چشمگیر کالاهایی مانند خرما اکنون بازار در شرایط ثبات، آرام و بدون تغییری به سر می برد، تنها محصولی که قیمتش تغییر کرده است رب گوجه فرنگی است.

حسنی افزود: قیمت این کالا 25 درصد کاهش داشته است که این کاهش به دلیل این است که هنوز از تولیدات سال گذشته میزان زیادی باقی مانده از طرفی محصول جدید وارد بازار شده است.

وی تأکید کرد: ظرف این مدت اکثر کارخانه‌های رب گوجه فرنگی با 30 درصد ظرفیت خود تولید داشته‌اند و حالا که همین میزان تولید نیز با کاهش 25 درصدی مواجه شده است بدون شک این کارخانجات متحمل زیان‌ زیادی خواهند شد.

ارسال نظر: