«نسیم آنلاین» بررسی کرد؛

استعفای مدیرعامل سرمایه نهایی شد/ وتوی بانک مرکزی هم کارگر نیفتاد!

کدخبر: 2041652

حال با وداع زود هنگام حیدر آبادی پور، از کرسی ریاست این بانک، معلوم نیست که نوبت به کدام گزینه بخت برگشته‌ای رسیده تا مدیریت هر چند اندک در این بانک را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند.

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»- قائم مقام بانک سرمایه خبرداد که چهارشنبه هفته گذشته، عزل علیرضا حیدرآبادی پور، مدیر عامل پیشین این بانک مورد تایید بانک مرکزی هم قرار گرفته و گفت که علیرضا حیدرآبادی پور، روز گذشته طی نامه ای استعفای خود را از مدیریت عاملی بانک سرمایه تسلیم هیات مدیره کرده است.

"محمدرضا خانی" در گفتگو با نسیم آنلاین ، تایید کردکه از امروز ، علیرضا حیدر آبادی پور، عضو هیات مدیره و مدیر عامل بانک سرمایه نیست.

به گزارش خبرنگار نسیم آنلاین ،علیرضا حیدرآبادی پور، سومین مدیر عامل بانک سرمایه در یکسال اخیر بوده که ازقرار معلوم، همین اواخر با تصمیم هیات مدیره بانک به ناگه، از سمت خود عزل شد.

هر چند که بلافاصله پس از این اقدام، فرشاد حیدری، معاون نظارت بانک مرکزی، در نامه ای با لحن تند و تیز، در تاریخ 13 خردادماه ، خطاب به محمد رضا خانی، آورده که یکی از اساسی ترین اشکالات وارده به بانک سرمایه بی ثباتی در مدیریت ارشد آن بانک بوده که این امر منجربه تحمیل هزینه های مختلف به بانک و نظام بانکی کشور می‌شود و افزوده که تغییر مدیر عامل و تعیین سرپرست در حال حاضر، مورد تایید بانک مرکزی نیست. این نامه معاون نظارت بانک مرکزی تاکید دارد که هیات مدیره بانک سرمایه نمی توانددر این زمینه راسا" به انتخاب فردیا جایگاهی تحت عنوان سرپرست مبادرت ورزد.

بانک حاشیه ساز سرمایه در سال 84 و با سرمایه 350 میلیارد تومانی تاسیس شده که از قرار معلوم، 73 درصد سهام این بانک توسط فرهنگیان کشور خریداری شده است.

20 آبان ماه دوسال قبل و با رفتن احمد درخشنده، شهاب الدین غندالی،مدیر عامل کنونی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان برای مدتی به عنوان سرپرست جدید بانک سرمایه معرفی شد که اندک مدتی بعدتر،خیرالله بیرانوند بر صندلی مدیریت عاملی این بانک تکیه زد. اما مدیریت وی نیز بر این بانک چندا طول نکشید چراکه پرویز احمدی رئیس هیات مدیره با حفظ سمت، مسئولیت سرپرستی این بانک را عهده دار شد. با اینهمه از بهمن ماه سال گذشته تا همین دیروز، بانک سرمایه ،به سختی علیرضا حیدر آبادی پور را به عنوان مدیرعامل خود تحمل کرد.

حال ، با وداع زود هنگام حیدر آبادی پور،از کرسی ریاست این بانک، معلوم نیست که نوبت به کدام گزینه بخت برگشته ای رسیده تا مدیریت هرچند اندک در این بانک را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند. گمان می رود که اراده جدی وجود داشته تا این بانک تا حد امکان روی آرامش را درنیابد. از این روست که جابجایی مدیران عامل یا تغییر در ترکیب هیات مدیره بانک سرمایه به یک خبر عادی برای رسانه های کشور هم مبدل شده است.

دراین راستا، محمدرضا خانی، قائم مقام بانک سرمایه گفته که تغییر سه مدیرعامل بانک در یکسال دارای عوامل مختلفی بوده که این عوامل به دو دسته بیرونی ودرونی تقسیم می شوند اما از توضیح بیشتر پیرامون این دو عامل در این شرایط خودداری کرد.

وی، اذعان داشته که در حال حاضر، گزینه خاصی برای مدبرعاملی بانک مطرح نبوده ودر باره نامه معاونت نظارت بانک مرکزی دایر بر عدم پذیرفتن استعفای مدیرعامل قبلی بانک هم افروده است: این نامه مربوط به زمان قبل از عزل حیدرآبادی پور بوده است.

خانی،در عین حال ارایه تسهیلات 30 میلیارد تومانی به یک سهامدار بانک سرمایه را رد کرده وگفته که هرگونه پرداخت تسهیلات باید در هیات مدیره مصوب شود.

گفته می شود که چندی پیش،یکی از مدیران بانک سرمایه در نامه ای به یک مدیر ارشد قوه قضاییه از بروز برخی تخلفات در این بانک پرده برداشته بود.

ارسال نظر: