از مجموعه مستند "آن روی سکه"

پخش "تروریست‌های آمریکایی" و "موج زنده" به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی

کدخبر: 2043737

برخی از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج که به بررسی رفتارهای آمریکا در قبال حقوق بشر می‌پردازد در قالب مجموعه مستند "آن روی سکه" از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به مناسبت فرا رسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی از ششم تیرماه، برخی از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج که به بررسی رفتارهای آمریکا در قبال حقوق بشر می‌پردازد در قالب مجموعه مستند «آن روی سکه» از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن خواهد رفت. در همین چهارچوب مجموعه مستند «آن روی سکه»، سه مستند «محاکمه مسلمانان»، «موج زنده» و «تروریست‌های آمریکایی» روزهای پنج شنبه و جمعه از شبکه‌های اول، خبر و مستند به نمایش گذاشته می‌شود.

مستند «محاکمه مسلمانان» یکی از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که به اقدامات دولت آمریکا علیه مسلمانان در این کشور، می‌پردازد. در این اثر، مستند ساز تلاش کرده است مصادیقی مشخص از نقض حقوق شهروندی مسلمانان در آمریکا را به تصویر بکشد و با مصاحبه از مسلمانان ایالت‌های مختلف این کشور، وضعیت حقوق بشر اقلیت‌های دینی آمریکا را به زبان تصویر بیان نماید.

مستند دیگری که در چارچوب مجموعه مستند «آن روی سکه» در هفته حقوق بشر آمریکایی از شبکه مستند پخش می‌شود، «تروریست‌های آمریکایی» نام دارد. این مستند به روایت دخالت‌های دولت آمریکا در کشورهای آمریکای جنوبی در 60 سال گذشته اختصاص داشته و در آن تلاش آمریکا برای سرنگونی دولت‌های مردمی قاره آمریکای جنوبی به تصویر کشیده شده است. مستند ساز در بخشی از این مستند به تشریح هدایت آشوب‌ها و اقدامات مخالفین انقلاب مردمی کوبا، از سوی آمریکا می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه مخالفین کاسترو از طریق ارتباطات رادیویی سری، با نیروهای امنیتی آمریکا مرتبط شده بودند و دستورات آن‌ها را اجرا می‌کردند.

مستند «موج زنده» عنوان یکی دیگری از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با موضوع جنایت سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو جنگی آمریکایی از شبکه یک به نمایش در می‌آید. این مستند با روایتگری پرویز پرستویی هنرمند شاخص کشورمان به تشریح سفر چند سال گذشته هنرمندان و سینما گران ایران به محل سقوط هواپیمای مسافربری در خلیج فارس می‌پردازد. در این سفر هنرمندانی چون علی نصیریان، سعید راد، رؤیا تیموریان، مهتاب کرامتی، پرویز شیخ طادی و ... با خانواده‌های شهدای هواپیمای مسافربری همراه گردیدند و در سالگرد این فاجعه راهی خلیج فارس شدند. از نکات جالب توجه در این مستند، بیان احساسات هنرمندان نسبت به جنایات آمریکا است.

مستند «موج زنده» پنج‌شنبه دهم تیرماه ساعت 16:30 و 23:05 از شبکه خبر پخش می‌شود و در همین روز از ساعت 22، مستند «تروریست‌های آمریکایی» روی آنتن شبکه مستند می‌رود. گفتنی است مستند «محاکمه مسلمانان» که پیش‌تر از شبکه خبر پخش و با استقبال گسترده مواجه شده بود، بار دیگر از ساعت 16:30 از شبکه اول سیما به نمایش در می‌آید.

ارسال نظر: