لیندسی گراهام:

ایران بزرگترین تهدید علیه اسرائیل است

کدخبر: 2044752

"لیندسی گراهام" سناتور جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شد ایران درحال مسلح کردن حزب الله است و این بزرگترین تهدید برای اسرائیل محسوب می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ "جان مک کین" و "لیندسی گراهام،" دو سناتور جمهوری‌خواه، که در سفارت آمریکا در کابل حضور داشتند در ارتباط تلویزیونی با شبکه سی بی اس آمریکا درباره نبرد با گروه تروریستی داعش و رقابت های انتخاباتی در آمریکا صحبت کردند.

باشگاه خبرنگاران نوشت: "لیندسی گراهام" مدعی شد: هم "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات، و هم "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه، برای خروج از افغانستان شرط دارند. در مورد سوریه هم وقتی که دونالد ترامپ می گوید اگر اسد در قدرت بماند اشکالی ندارد برای من این پرسش مطرح است که معنی این جمله برای منطقه چیست؟ اسرائیل با تهدید بسیاری از جانب ایران روبرو است. ایران درحال مسلح کردن حزب الله است و موشک های هدایت شونده دقیق در اختیارش قرار می دهد. جنگ سوریه در در کل منطقه تاثیر گذاشته است. وقتی ترامپ می گوید اسد در قدرت بماند باید در این گفته خود تجدید نظر کند. هیلاری کلینتون هم گفت که خواستار منطقه پرواز ممنوع در سوریه است. این گامی بزرگ در مسیر درست است.

سناتور جان مک کین درپاسخ به پرسشی درباره حملات تروریستی در استانبول، بنگلادش و عراق اظهار داشت: پاسخ آمریکا به تروریسم باید مدت زمان طولانی پیش داده می شد و نباید همه افراد را از عراق خارج می کرد، اکنون رئیس جمهور آمریکا در شرف تکرار چنین اقدامی در افغانستان است درحالیکه اوضاع در این کشور به خوبی پیش نمی رود. رئیس جمهور آمریکا اصرار دارد که شمار نظامیان را به نصف کاهش دهد این درحالی است که اوضاع رو به وخامت است. کاری که رئیس جمهور آمریکا باید می کرد این بود که باید در عراق باقی ماندیم، زمانی که القاعده به سوریه رفت تبدیل به داعش شد و اکنون ما شاهد آن چیزی هستیم که می بینیم.

جان مک کین افزود: کاری که ما باید انجام دهیم این است که به رقه برویم، می توان با ده هزار نیرو از صد هزار نیروی احتیاطی این کار را کرد، می توان از توانایی های آمریکا استفاده کرد و آنها را از رقه بیرون کرد، آنها اکنون پایگاه بیشتر حملات خود را در رقه قرار دادند و سپس باید وارد نبرد طولانی مدت ایدئولوژیک شویم و با گسترش این شر که به همه خاورمیانه و بخشی از دنیا ضربه وارد می کند، مقابله کنیم.

در ادامه این گفتگوی تلویزیونی، لیندسی گراهام گفت: ما در میدان عمل در عراق و سوریه پیشرفت بدست آوردیم؛ اما هیچ راهبردی برای جایگزین کردن "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، وجود ندارد. اگر اسد در سوریه در قدرت باقی بماند، جنگ در این کشور هرگز پایان نمی پذیرد و نمی توان در عراق هم ثبات ایجاد کرد اما چیزی که می خواهم بگویم این است که اگر شما افغانستان را فراموش کنید به ضرر شما خواهد بود و خطرناک است. اینجا جایی است که منشاء یازدهم سپتامبر بود. قرار است رئیس جمهور آمریکا سرنوشت ساز ترین تصمیم دوره ریاست جمهوری خود را بگیرد.

لیندسی گراهام از باراک اوباما خواست که مشاوره های نظامی را بپذیرد و اجازه دهد که رئیس جمهور بعدی آمریکا به افغانستان بپردازد.

لیندسی گراهام از "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، خواست شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان را به نصف کاهش ندهد زیرا اگر کاهش دهد افغانستان خیلی سریع به عراق تبدیل خواهد شد.

در ادامه این گفتگو لیندسی گراهام درباره موضع ترکیه در قبال داعش و نبرد با این گروه گفت: ترکیه در مسیر درست حرکت می کند، باید دولت آمریکا را تحسین کرد که ترکیه را بیشتر با خود همراه کرد؛ اما حمله ای که در ترکیه رخ داد نشانه ای از یک مشکل بزرگتر است.

ترکیه ای که در قبال اسرایئل موضع خصمانه داشت اکنون روابط جدیدی با اسرائیل دارد. این نشانه خوبی است.

در افغانستان داعش عملا در حال افزایش توانایی خود است. اینکه ترکیه وارد نبرد شود به ما در سوریه و عراق کمک خواهد کرد، ما برای نابود کردن داعش راهبرد نداریم، رئیس جمهور بعدی آمریکا باید این مسئله را حل کند. کاری که ما در سوریه می کنیم این است که وقت می خریم، رئیس جمهورآمریکا این مسئله را به رئیس جمهور دیگر واگذار خواهد کرد. امیدوارم که در آمریکا هدف حمله ای قرار نگیریم که در سوریه طراحی شده باشد، مثل آن چیزی که در ترکیه دیدیم. می ترسم که اگر ما نابودی داعش را تسریع نکنیم شاهد چنین چیزی باشیم.

در ادامه جان مک کین درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیش بینی اینکه کدام یک برای حل کردن چنین مسائلی بهتر هستند گفت: فکر نمی کنم که هیچ یک از آنها راهبرد لازم و چشم انداز و برنامه ریزی را در این باره از خود به نمایش گذاشته باشند.

امیدوارم که هر یک از این دو که رئیس جمهور شود از افرادی دیوید پترائوس ها و رایان کراکر ها دعوت کنند و از مشورتهای نظامی و دیپلماتیک آنها بهره ببرند.

ارسال نظر: