مومنی شریف:

فیروز زنوزی جلالی انسان ایده آل و آرمان خواهی است

کدخبر: 2045918

رئیس حوزه هنری گفت: او همیشه می گفت انسان ایده آل من حضرت علی (ع) است و من او را در کتاب رمان برج ۱۱۰ معرفی خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در مراسم اختتامیه چهاردهمین جایزه قلم زرین در سخنانی، گفت: فیروز زنوزی جلالی انسان ایده آل و آرمان خواهی است. در حقیقت او ویژگی های معرفتی و شخصیتی خود را در کتاب رمان برج 110 بیان کرده است.

وی افزود: این نویسنده انسان صریحی است و کمتر پیش می آید تا انسانی صریح باشد و در عین حال فردی باشد که دارای روحیه بانشاط و جذاب باشد. من او را در کنار ویژگی هایی که دارد فردی کاری و مصمم نیز می دانم.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: آقای زنوزی جلالی از اینکه تا امروز نتوانسته بود رمان برج 110 را به پایان برساند ناراحت بود. او ابراز امیدواری می کرد این اثر سال ها قبل منتشر و روانه بازار شود. او همیشه می گفت انسان ایده آل من حضرت علی (ع) است و من او را در این کتاب معرفی خواهم کرد.

مومنی شریف خاطرنشان کرد: رمان دیگر ایشان که مخلوق نام دارد را نیز کار شگفتی می دانم. ولی متاسفانه تا امروز آنقدر که باید در سطح جامعه و در بین کتاب دوستان شناخته شده نیست. در حقیقت این رمان ایشان زمانی منتشر شد که جامعه ما به خواندن کارهای سطحی و احساسی روی آورده بودند.

وی اضافه کرد: قبل از آنکه با او در حوزه هنری آشنا شوم کتاب رمان "لک لک" نخستین اثری بود که از فیروز زنوزی جلالی مطالعه کردم. کارهای این نویسنده عزیز سراسر طنز است ولی در عین حال او از نویسندگان جدی روزگار است.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: زمانی که نوشتن فرصتی برای سرگرمی همه ما است داستان برای زنوزی سرگرمی نیست و مجالی برای اندیشه ورزیدن است. بر این اساس اگر بخواهیم در مورد عناصری که در داستان های او با اهمیت هستند صحبت کنیم باید بیان کنیم که گفتگو در این بین جایگاه ویژه ای دارد.

مومنی شریف یادآور شد: فیروز زنوزی جلالی ازجمله نویسندگانی است که آثار او سرشار از عناصر فلسفی است. در ضمن او از نویسندگانی است که زبان فارسی را بسیار خوب می نویسد.

وی افزود: این نویسنده در نگارش رمان "مخلوق" با سختگیری فراوانی قلم زد و این سخت گیری تا آنجایی بود که گویی واژه ها را حکاکی می کرد. او فرد سخت گیر و با دقتی بود و این رمان را با دقت فراوان نوشت.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: بحث ها و موضوعاتی چون تقدیر، هستی و مرگ در آثار این نویسنده بزرگ فراوان موج می زند. درحقیقت این مسائل جزء دستمایه های کاری او است.

ارسال نظر: