شهرام‌نیا:

برنامه‌های ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت تشریح شد

کدخبر: 2048656

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در جلسه انتخاب خبرنگاران برای اعزام به نمایشگاه کتاب فرانکفورت برنامه‌های ایران را برای حضور در این نمایشگاه تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »،امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در جلسه ای که برای انتخاب خبرنگاران جهت اعزام به نمایشگاه کتاب فرانکفورت در این موسسه تشکیل شد، گفت: در نظر داریم امسال نیز مانند سال های گذشته علاوه ‌بر شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، در سایر نمایشگاه‌های مهم کتاب هم حضور یابیم، البته در برخی از نمایشگاه ها مانند دهلی نو، دوحه، استانبول، مسقط و ... به طور منظم حضور داریم.

وی ادامه داد: رویکردی که از دو سال پیش در مورد فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر ناشران در این نمایشگاه و در عین حال کاهش تصدیگری‌های دولت و مشخصاً ما به عنوان موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران آغاز شده، امسال هم به صورت جدی تر پیگیری می‌شود .

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی اظهار داشت: ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، یک غرفه ملی به مساحت تقریبی ۲۰۰ مترمربع دارد. علاوه بر آن در بخش کودک و نوجوان هم غرفه‌ای به مساحت تقریبی ۴۰ مترمربع دارد .

شهرام نیا با بیان اینکه امسال هم مدیریت غرفه‌ها با مشارکت خود ناشران فعال در عرصه بین‌الملل و دوستان تشکل‌های نشر انجام می شود، اظهار داشت: امسال علاوه بر حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، به احتمال زیاد در چند نمایشگاه از جمله نمایشگاه کتاب مسکو، نمایشگاه کتاب پکن و نمایشگاه کتاب دوشنبه حضور خواهیم داشت؛ همچنین به احتمال زیاد در نمایشگاه آتی کتاب بلگراد، به عنوان مهمان ویژه حضور خواهیم یافت .

گفتنی است، در پایان این جلسه قرعه کشی انجام شد که طی آن خبرنگار رسانه های روزنامه جام جم و خبرگزاری‌های ایسنا و مهر، برای اعزام به نمایشگاه کتاب فرانکفورت انتخاب شدند. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران پرداخت هزینه‌های کامل رسانه اول (جام جم) و نیمی از هزینه‌های دو رسانه‌ دیگر (ایسنا و مهر) را تقبل کرده است .

ارسال نظر: