عضو اتحادیه بنکداران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

دولت در تنظیم بازار شکر عاجز مانده است/ قیمت مواد غذایی رو به افزایش است

کدخبر: 2049091

حسنی گفت: بورس اعلام می‌کند که من شکر در اختیار دارم، اما عرضه آن به شرایطی مانند زمان جنگ بازگشته و محدودیت‌های زیادی دارد.

قاسمعلی حسنی، عضو هیئت مدیره اتحادیه بنکداران در گفتگو با « نسیم آنلاین » بیان داشت: از امروز افزایش 9درصدی قیمت روغن اعمال می‌شود، قیمت شکر نیز همچنان بالا است و تغییری در قیمت آن ایجاد نشده است.

وی با بیان این مطلب که برخی این موضوع را مطرح می‌کنند که شکر در بازار به میزان کافی وجود دارد و پای دلال‌ها در افزایش قیمت آن درمیان است، گفت: این گفته‌ها حقیقت ندارد زیرا شکر در بازار نایاب شده و به نظر بنده دلیل این کمبود و گرانی هم چیزی جز سوءمدیریت دولتی نیست.

حسنی تأکید کرد: چنان چه پای دلال‌ها در میان بود به هیچ عنوان قیمت شکر 1200 تومان یعنی 34 درصد گران تر از بورس در بازار خرید و فروش نمی‌شد، از طرفی دلال نهایتا بتواند 300 تومان بر روی قیمت بکشد نه 1300 تومان.

عضو اتحادیه بنکداران اظهار داشت: چنان چه اولین محموله شکر به بازار برسد قیمت‌ها شکسته خواهد شد البته حتی اگر قیمت کاهش هم پیدا کند هرگز به قیمت قبلی برنخواهد گشت و کیلویی 2 هزار و 700 تا 2800 تومان عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بهتر بود دولت تنظیم بازار این کالا را به بنکداران بسپارد در آن صورت بازار آرام تری را شاهد بودیم.

حسنی در رابطه با عرضه این کالا در بورس گفت: بورس اعلام می‌کند که من شکر در اختیار دارم، اما عرضه آن به شرایطی مانند زمان جنگ بازگشته و محدودیت‌های زیادی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از کالاها به دلیل افزایش قیمت شکر که مواد اولیه آن‌ها هستند از جمله قند و شیرینی و انواع نوشیدنی و بستنی‌ها گران می‌شوند به طوری که الان قند نیز 3800 تومان است بنابراین باید هر چه زودتر دراین رابطه چاره ای اندیشید.

ارسال نظر: