با اجرای موفق طرح ذوالفقار ۹۵ در شرق استان تهران:

کشف ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر/ انهدام دو باند بزرگ مواد افیونی/ کشف ۶۵ میلیاردی کالای قاچاق

کدخبر: 2049428

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در تشریح نتایج اجرای طرح ذوالفقار ۹۵ اظهار داشت: در طول مدت اجرای این طرح بیش از ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی و ۶۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و یک هزار متهم نیز دستگیر شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از سایت پلیس، سرهنگ ناظری"فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران پس از اتمام طرح انتظامی- ترافیکی- عملیاتی ذوالفقار 95 در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج و دستاوردهای اجرای این طرح اظهار داشت: این طرح با بهره گیری از تیم های عملیاتی در سطح استان به محوریت شهرستان پاکدشت به اجرا در آمد.

وی گفت: این رزمایش با هدف پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز از لوث وجود قاچاقچیان مواد مخدر، متهمان تحت تعقیب، جمع­آوری سلاح های غیرمجاز ، دستگیری عوامل شرارت و ناامنی، کشف اموال مسروقه و دستگیری سارقان، مقابله با قاچاقچیان کالا و سوخت و متخلفان از قوانین راهنمایی و رانندگی اجرا شد.

انهدام دو باند بزرگ مواد افیونی

این مقام انتظامی با اشاره به بازرسی بیش از 60 پاتوق و مخفیگاه خرده فروش مواد مخدر تصریح کرد:در طی اجرای این طرح با تلاش بی دریغ همکاران ما بیش از 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و دو باند بزرگ قاچاق موادمخدر که قاچاقچیان، مواد افیونی را از شرق کشور به شهرستان های استان تهران و شمال کشور انتقال می دادند ، منهدم شد.

کشف 65 میلیارد ریالی کالای قاچاق

سرهنگ ناظری با بیان اینکه در جریان این طرح 8 هزار و 600 قطعه لوازم یدکی خودرو قاچاق، یک هزار و 190دستگاه صوتی و تصویری و لوازم منزل قاچاق ، کالاهای دارویی و مواد غذایی قاچاق و...کشف شد ،گفت :بر اساس اظهارات کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق 65 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی کشف 65دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه،130 هزار لیتر سوخت قاچاق،سلاح و محصولات ضدفرهنگی و دستگیری 100سارق حرفه ای و کشف اموال مسروقه را از دیگر نتایج مثبت این طرح عنوان کرد.

سرهنگ ناظری بیان داشت: در اجرای این طرح گسترده در مجموع یک هزار نفر از افراد سابقه دار،قاچاقچی موادمخدر، اراذل و اوباش ، افراد تحت تعقیب و... دستگیر شدند.

وی تثبیت و ارتقاء امنیت اجتماعی را از محوریت های طرح ذوالفقار 95 برشمرد و افزود: در این طرح به صورت ایجابی و ارشادی در مورد مزاحمت های خیابانی تذکرهای لازم داده شد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه نیروهای پلیس در راستای ایجاد انضباط ترافیکی بر عملکرد رانندگان نظارت می کنند،تصریح کرد:پلیس ضمن شناسایی نقاط حادثه خیز در برخورد با متخلفان 25 هزار قبض و اخطاریه صادر کرد.

پلمب 45 واحد صنفی متخلف

سرهنگ ناظری با اشاره به همکاری های انجام شده با اتاق اصناف در طول اجرای این طرح بیان داشت: در بازدید از دهها مرکز خرید، 45واحد صنفی متخلف پلمب و 60 کافی نت نیز توسط پلیس فتا مورد بازدید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این طرح پاکسازی مناطق شهری که فعالیت معتادان و فروشندگان موادمخدر در آنها بیشتر انجام می شد در دستور کار قرار گرفت که در این ارتباط بیش از پنج مکان تخریب شد.

این مقام انتظامی ادامه داد : در مجموع کشفیات طرح ذوالفقار 95 نسبت به دوره قبل که با محوریت شهرستان ورامین اجرا شد افزایش چشمگیری داشته است.

سرهنگ ناظری سایبر را از دیگر محورهای طرح مذکور خواند و بیان داشت :طی این مدت برخورد قانونی با سایت های متخلفی که شناسایی شده اند انجام شد.

ناظری با اشاره به اینکه ارتقاء تعاملات دو مجموعه نیروی انتظامی و دستگاه قضائی موجب افزایش امنیت در جامعه است، این موفقیت را مرهون تعامل دستگاه قضائی، بسیج، سایر ارگان ها و مردم با پلیس دانست و گفت: در سایه این تعامل، همدلی و همکاری توانسته ایم امنیت نسبی را در سطح استان به خصوص شهرستان پاکدشت برقرار و احساس امنیت در مردم را ارتقاء دهیم.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان با بیان اینکه این استان برای مجرمان به منطقه ناامنی تبدیل شده است، ادامه داد: مجرمان باید بدانند در سطح این استان هیچ پناهگاهی برای آنان وجود ندارد و نیروی انتظامی و دستگاه قضائی استان به شدت با آنها برخورد خواهد کرد.

ارسال نظر: