رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

قدرت خرید هر ایرانی برای کفش نصف شد/ تولیدکنندگان کفش با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند

کدخبر: 2053205

لشگری گفت: مردم قدرت خریدشان کاهش یافته، بنابراین تولید نیز به ۲۰ درصد ظرفیت خود رسیده است

علی لشگری،رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: رکود کنونی بازار موجب ریزش واحدهای تولیدی در تمام صنایع از جمله صنعت کفش شده است؛ با این حال، تمام تولیدکنندگان کفش، تمام تلاش خود را می‌کنند تا تولید را سر پا نگه دارند.

وی ادامه داد: در کل، بین 75 تا 80 درصد مصرف داخلی، توسط تولیدات ملی تأمین می‌شود، اما 20 تا 25 درصد سهم بازار نیز در اختیار برندهای خارجی و کالاهای قاچاق است.

رییس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش اظهار داشت: در حوزه کفش‌های ورزشی و برندها، قاچاق بی‌داد می‌کند و متاسفانه مشتریان خودش را هم دارد، البته علت آن هم این است که تبلیغات مناسبی در جهت تولیدات داخلی صورت نمی‌گیرد.

لشگری اضافه کرد: صدا و سیما برای معرفی کالای ایرانی هزینه زیادی را از تولیدکننده داخلی دریافت می‌کند و این در حالی است که در زمان‌هابی مختلف، از جمله هنگام بخش مستقیم فوتبال، به رایگان برندهای خارجی را تبلیغ می‌کند.

وی تاکید کرد: بهتر است برای مبارزه با قاچاق، تولید داخلی را تقویت کنیم تا به این ترتیب، مردم خودبخود به سمت خرید کالای ایرانی بروند، اما فشارهایی که بر روی تولیدکننده داخلی هست، از قبیل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، فشارهای بانکی و مسائل دیگر، موجب می‌شود تا رقابت ناسالمی با برندهای خارجی وجود داشته باشد و به این ترتیب، در چنین شرایطی پیروز این رقابت برند خارجی خواهد بود.

رییس هیئت مدیره صنعت کفش بیان داشت: به خاطر رکودی که در اقتصاد ایران وجود دارد، حتی میزان واردات کفش‌های قاچاق نیز 50 درصد کاهش یافته است و این نشان دهنده این است که در کل قدرت و توان مالی مردم بسیار کاهش یافته و خرید زیادی ندارند.

وی با بیان این مطلب که قدرت خرید مردم نصف شده است و ضریب مصرف این کالا پایین آمده است گفت: سرانه مصرف کاهش یافته و به تبع آن تولید داخل نیز پایین آمده و با وجود تلاش همکاران بنده با چیزی در حدود 20 تا 30 درصد ظرفیت تولید فعالیت می کنند.

ارسال نظر: