دی میستورا:

یک ماه است هیچ کاروان امدادی به برخی مناطق سوریه نرفته‌ است

کدخبر: 2056068

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه به انتقاد از عدم دسترسی کمک‌های بشردوستانه به برخی مناطق در سوریه پرداخت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه گفت که هیچ کاروان امدادی طی یک ماه گذشته به برخی مناطق در سوریه نرفته‌ است .

وی که نشست نیروهای ضربت امدادی را پس از هشت دقیقه پایان داد گفت: به دلیل تاخیرها در ارائه کمک و امدادر سانی برگزاری این نشست هیچ مفهومی ندارد .

دی میستورا گفت که اعلام آتش بس 48 ساعته در جنگ در شهر حلب سوریه مهمترین موضوع مذاکرات امروز بعداز ظهر وی با کشورهایی است که در این رابطه فعالیت دارند .

وی تاکید کرد: من از سوی دبیرکل سازمان ملل تاکید دارم که برای آتش بس 48 ساعته جنگ در حلب به همکاری جدی آمریکا و روسیه و تمامی صاحبان نفوذ در این کشور نیاز داریم .

دی میستورا گفت که هفته آینده بار دیگر نشست نیروهای امدادی ضربت را تشکیل خواهد داد و معتقد است که رئیسان این نشست یعنی آمریکا و روسیه همچنان خواهان راه حل غیرنظامی برای سوریه هستند .

دی میستورا افزود: شهر الفوعه بیش از 10 روز است در محاصره قرار دارد و راههای رسیدن کمک‌های انسانی در این شهر بررسی می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: