مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران:

وقوع ۹۳ درصد حریق‌های شهری در واحدهای مسکونی زیر ۶ طبقه

کدخبر: 2056786

شریف‌زاده با اعلام اینکه ۹۳ درصد حریق‌های شهری در واحدهای مسکونی زیر ۶ طبقه رخ می‌دهد، اظهار کرد: متأسفانه این دسته از واحدهای مسکونی طبق قانون از پرداخت ۲ درصد عوارض ایمنی از محل صدور پروانه معاف هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سعید شریف زاده گفت: در حال حاضر دو درصدی که از محل صدور پروانه برای تامین منابع آتش نشانی در نظر گرفته شده است کفاف نیازمندی های ریالی آتش نشانی را ندارد و حتی تصویب افزایش یک درصدی این رقم نیز نمی تواند راهگشای تامین هزینه های پیش روی آتش نشانی تهران باشد.

وی تاکید کرد: در حالی هر روز حوادث و حریق‌های شهری تنوع بیشتری پیدا می‌کنند که افزایش روز افزودن آمار وقوع حوادث، سبب می‌شود تا آتش نشانی نیز مجبور به افزایش ایستگاه‌ها، جذب نیروی انسانی بیشتر و برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح بالای بین المللی باشد تا بتواند در زمینه ارتقاء سطح ایمنی و کاهش میزان خسارات گام موثر بردارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به هزینه های بالای خرید تجهیزات آتش نشانی اشاره کرد و افزود: تامین منابع مالی می تواند سازمان آتش نشانی را در زمینه خرید تجهیزات به روز جهان و تامین ایمنی لازم برای نیروی های انسانی در زمان انجام عملیات ها یاری کند و در همین راستا در تلاش هستیم تا اعضای شورای اسلامی شهر تهران را به موضوع تامین درآمد پایدار برای سازمان آتش نشانی تهران جلب کنیم.

شریف زاده خاطر نشان کرد: سازمان آتش نشانی به دنبال اضافه کردن واحدهای مسکونی زیر شش طبقه به جمع پرداخت کنندگان عوارض ایمنی از محل صدور پروانه است. وی تصریح کرد: کارشناسان حوزه برنامه ریزی سازمان آتش نشانی بر این باورند که باید تقسیم بندی دقیقی در خصوص پرداخت عوارض ایمنی ساختمان های مسکونی، اداری، اماکن و فضاهای صنعتی و تجاری در نظر گرفته شود تا این سازمان هم بتواند متناسب با نیازهای این گروه ها، اقدامت موثری در زمینه بازرسی ایمنی و ارتقاء سطح ایمنی این فضاها صورت دهد.

براساس گزارش تهران سما، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی در زمینه کاهش حریق و حوادث در سطح شهر تهران، بالا بردن میزان رعایت نکات ایمنی در ساختمان‌ها و ترویج فرهنگ شهروندی است.

شریف زاده افزود: بدین ترتیب فرصتی فراهم می شود که امکان پیگیری مسائل مرتبط با حریق و حوادث در سطح وسیع و به صورت آکادمیک آموزش داده شود و با برقرای بازدید های دائمی جلوی حوادث را گرفت.

ارسال نظر: