رئیس جمهور روسیه:

تروریست‌ها به هیچ قانون یا اخلاقیاتی پایبند نیستند

کدخبر: 2057119

"ولادیمیر پوتین"، رییس جمهور روسیه می‌گوید حمله بمب‌گذاری اخیر در ترکیه نشان می‌دهد تروریسم از هیچ قانون یا اخلاقیاتی پیروی نمی‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پوتین این اظهارات را در تلگرامی که روز یکشنبه (31 مرداد) برای رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه ارسال کرده، عنوان کرد. رییس جمهور روسیه در این تلگرام مراتب تسلیت خود را به مناسبت این حمله بمب‌گذاری خونین در یک مراسم عروسی در استان غازی عینتاب در جنوب شرق ترکیه اعلام کرد.

وی افزود این بمب‌گذاری مدرکی است که نشان می‌دهد «تروریسم نه تنها قوانین جامعه متمدن بلکه هنجارهای اولیه اخلاق انسانی را نیز به رسمیت نمی‌شناسد.»

پرس تی وی نوشت: پوتین همچنین خاطرنشان کرد نه تنها میزان «سنگدلی و بدبینی» در این حادثه تکان دهنده بود بلکه یادآور این مسأله بود که جامعه بین‌المللی باید در مقابله با تروریسم همکاری بیشتری داشته باشد.

طبق بیانیه‌ای که کرملین منتشر کرد پوتین همچنین از آمادگی خود برای افزایش عملیات‌های ضد تروریستی با ترکیه خبر داد.

شایان ذکر است انفجاری انتحاری در یک مراسم عروسی که در ساعات پایانی روز شنبه (30 مرداد) در محله آکدره در جنوب شرق ترکیه رخ داد دست‌کم 51 کشته و بیش از 69 زخمی بر جای گذاشت.

اردوغان نیز در این باره گفت: «یک بمب‌گذار بین 12 تا 14 ساله عامل این انفجار بوده که یا خودش (بمب) را منفجر کرد یا سایرین اقدام به این کار کردند.»

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز با محکوم کردن این حادثه عمیق‌ترین مراتب « تسلیت و همدردی خود را به خانواده‌های قربانیان اعلام کرد.»

در بیانیه‌ای که دفتر وی روز یکشنبه (31 مرداد) منتشر کرد، آمده است: «دبیرکل امیدوار است که عاملان این اقدام به سرعت شناسایی شوند وعدالت در مورد آنان اجرا شود. وی بار دیگر بر ضرورت تشدید تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از تروریسم و افراط‌گرایی خشونت آمیز و مقابله با آن تأکید می‌کند.»

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز با ارسال تلگرامی به ترکیه شدیدترین مراتب «غم و اندوه» خود را از این حادثه اعلام کرد.

مرکل افزود: «یک بار دیگر مردان، زنان و کودکان بیگناه قربانی خشونتی بزدلانه و خائنانه شدند؛ من به شدیدترین وجه این حمله را محکوم می‌کنم.»

وی تأکید کرد: «من به شما اطمینان می‌دهم که دولت آلمان در مقابله با تروریسم همچنان دوشادوش ترکیه خواهد ماند.»

جان باس، سفیر امریکا در ترکیه نیز با محکوم کردن این «حمله وحشیانه» افزود «ما از متحد خود یعنی ترکیه حمایت می‌کنیم و متعهد می‌شویم که برای شکست دادن تهدید مشترک تروریسم به همکاری نزدیک با یکدیگر ادامه دهیم.»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز این انفجار را به شدت محکوم کرد.

قاسمی افزود: «انجام این نوع اقدامات تروریستی در یک محفل عروسی و کشتار مردم بی دفاع و غیر نظامی بار دیگر به وضوح اهداف شوم و پلید ضد بشری تروریسم تکفیری را به نمایش گذاشته و گویای آن است که این پدیده خطرناک و شوم چگونه در رسیدن به اهداف غیرانسانی و نامیمون و شوم خود، جامعه جهانی را تهدید می‌نماید. این اقدامات افراطیون تکفیری، صلح و ثبات کشورهای منطقه را هدف قرار داده و نیازمند مقابله جدی کشورهای منطقه با این پدیده خشونت‌آمیز می باشد.»

ارسال نظر: