بشار الجعفری: برخی اعضای شورای امنیت سلاح شیمیایی در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند

کدخبر: 2057508

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: برخی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در تامین سلاح شیمیایی یا مواد ساخت آن برای تروریست‌ها دست دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری روز سه شنبه درجلسه شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه 1540 مبنی بر جلوگیری از دستیابی تروریست ها به سلاح های کشتارجمعی گفت: هنوز در اجرای این قطعنامه، گریزگاه هایی وجود دارد که تروریست ها از آن برای دستیابی به این سلاح ها استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: نقض قطعنامه 1540 متاسفانه در استفاده چندین باره مواد شیمیایی توسط تروریست ها برای حمله به شهروندان و ارتش سوریه مشاهده شده است.

الجعفری اظهار داشت: این اقدام تروریست ها با حمایت کشورهای عربی و منطقه و همکاری دستگاه های اطلاعاتی برخی کشورهای عضو شورای امنیت انجام می شود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: برخی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در تامین سلاح شیمیایی یا مواد ساخت آن برای تروریست‌ها دست دارند.

وی بیان کرد: گروه های تروریستی موجود در منطقه حوش الفاره در غوطه شرقی 13ژوئن با بمب های حاوی مواد شیمیایی به ارتش سوریه حمله کردندو در تاریخ 2 آگست جاری با گازهای سمی، منطقه العوامید در حلب را هدف قراردادند که دراین حمله 6 غیرنظامی کشته و 20 تن دیگر به خفگی و تنگی نفس دچار شدند.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل گفت: برخی از اعضای شورای امنیت همچنان اصرار دارند که گروه های تروریستی که به حمله شیمیایی اقدام کرده اند را مخالفان میانه رو بنامند و برخی از این کشورها همچنان برای طولانی شدن بحران سوریه به حمایت مالی و تسلیحاتی، پوشش و پشتیبانی تدارکاتی این گروه ها به هر قیمتی می پردازند.

الجعفری اضافه کرد: با توجه به فاش شدن همه تلاش های گروه های تروریستی برای انتقال سلاح شیمیایی بویژه گاز سارین از خاک ترکیه به سوریه و همچنین گزارش های دقیق درباره دست داشتن برخی از کشورها در حمله شیمیایی به شهرک خان العسل در حومه حلب و مناطقی از حومه دمشق در تاریخ 21 آگست 2013، شورای امنیت همچنان سکوت کرده و اقدامی نمی کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: