جمهوری چک:

تا پایان ۲۰۱۶ هیچ مهاجری را در کشورمان پذیرش نخواهیم کرد

کدخبر: 2058841

وزارت کشور جمهوری چک که می‌بایست تا پایان ماه اکتبر جاری ۸۰ مهاجر سوری را از اردوگاه‌هایی در ترکیه پذیرش کند، اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۱۶ هیچ مهاجری را از این کشور در خاک خود پذیرش نخواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: وزارت کشور جمهوری چک روز یکشنبه اعلام کرد که تا پایان سال 2016 میلادی هیچ مهاجری را از ترکیه پذیرش نخواهد کرد.

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، «میلان شوانک» وزیر کشور جمهوری چک روز یکشنبه اعلام کرد: «جمهوری چک به دلیل اوضاع جاری در ترکیه پس از کودتای نافرجام اخیر، تا پایان سال 2016 میلادی هیچ مهاجری را که هم‌اکنون در این کشور به سر می‌برد، در خاک خود پذیرش نخواهد کرد.»

وی افزود: «ما تا پایان امسال هیچکس را در خاک چک پذیرش نخواهیم کرد چرا که کنترل‌های امنیتی بسیار عمیق هستند. ما دقیقا نمی‌دانیم که در ترکیه چه اتفاقی افتاده است و اینکه در این کشور یک کودتا رخ داده یا یک ضدکودتا به وقوع پیوسته است اما از آن هراس دارم که ترکیه به نفع مردم سوریه عمل نکرده و درصدد حل مناقشه خود از طریق کُردها باشد.»

براساس این گزارش، جمهوری چک در چارچوب توافق منعقده میان اتحادیه اروپا و ترکیه می‌بایست تا پایان ماه اکتبر جاری 80 تبعه سوری را که هم‌اکنون در اردوگاه‌های پناهجویان در ترکیه به سر می‌برند، در خاک خود پذیرش کند.

وزیر کشور چک در ادامه گفت: «چنانچه توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه جریان داشته باشد، ممکن است امسال شاهد موج نسبتا قوی ورود مهاجران باشیم که به احتمال زیاد میزان آن طی بهار شدت خواهد گرفت.»

آنکارا و اتحادیه اروپا طی ماه مارس گذشته توافق کردند که تحت معاهده‌ای در قبال پذیرش پناهجویان سوری در ترکیه مهاجران غیر قانونی در اتحادیه اروپا را به این کشور منتقل کنند.

ارسال نظر: