وزیر صنعت:

رهبر انقلاب از عملکرد ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی رضایت ندارند

کدخبر: 2062374

محمدرضا نعمت‌زاده گفت: ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی به همین منظور پیش‌بینی و تشکیل شده که متأسفانه مقام معظم رهبری از عملکرد این ستاد رضایت لازم و کافی را نداشتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا نعمت‌زاده بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در شهر نیم‌ور محلات که با حضور استاندار مرکزی، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان کشوری و استانی در محلات برگزار شد، اظهار کرد: باید به صنایع کشور اهمیت و بها دهیم و برای تولیدات داخلی و توسعه صادرات برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی به همین منظور پیش‌بینی و تشکیل شده که متأسفانه مقام معظم رهبری از عملکرد این ستاد رضایت لازم و کافی را نداشتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به فرموده رهبر معظم انقلاب در مورد اینکه در برنامه ششم توسعه سالانه باید 8 درصد رشد داشته باشیم اشاره کرد و افزود: رسیدن به این رشد نیازمند تلاش و منابع مالی مناسبی است که باید در تحقق این امر تمام تلاش خود را بکار گیریم.

نعمت‌زاده تصریح کرد: نزدیک کردن واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به صورت خوشه و یا کنسرسیوم باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در بازار رقابت جهانی جایگاه خود را تثبیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه صنایع کوچک و متوسط که در دوران تحریم بیشترین ضرر را کردند، باید مورد توجه قرار گیرند و احیا و فعال شوند، افزود: اگر به تولید داخلی توجه نداشته باشیم قطعاً محکوم به شکست هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در زمینه تجهیزات و ماشین‌آلات فرآوری سنگ و سنگبری در وضعیت نسبتاً خوبی قرار داریم، خاطر نشان کرد: باید بتوانیم از تکنولوژی‌ها و فن‌آوری‌های روز دنیا به منظور توسعه و پیشرفت بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه معادن و صنایع ارزشمندی در شهرستان محلات وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد، گفت: نباید اجازه دهیم سنگ خام از کشور خارج شود، بلکه باید به محصول نهایی تبدیل و بعد با ارزش افزوده بیشتر به صادرات آن اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: باید بین معماری، مهندسی ساختمان و سنگ ارتباط و هماهنگی تنگاتنگی ایجاد شود تا به هدف مشترک که زیبایی، فروش و استحکام است، دست یابیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه با ایجاد یک نمایشگاه تخصصی متمرکز در یک مکان از پراکندگی نمایشگاه در کشور جلوگیری می‌شود، ادامه داد: ایجاد چنین نمایشگاهی می‌تواند مشتریان زیادی را از خارج به سمت کشور بکشاند.

نعمت‌زاده گفت: باید به منظور جلوگیری از خام فروشی سنگ، صنعت ماشین‌سازی و فرآوری سنگ در محلات ایجاد شود، همچنین وجود یک شهرک صنعتی و نمایشگاه در کنار معادن و قابل ارائه در بورس می‌تواند به یک بازار بین‌المللی برای کشور تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نمایندگان مجلس نیز باید از ارایه طرح‌های جدید به مجلس پرهیز کنند و این اجازه را به دولت بدهند تا لوایح را تهیه کند، زیرا برخی از طرح‌ها ناهماهنگی‌هایی را در کشور ایجاد می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید با مقررات زدایی اقتصاد را پویا کنیم و موانع و مقررات دست و پا گیر را از پیش رو برداریم، ما به این همه قانون نیاز نداریم و با رفع این مشکلات می‌توانیم به ثبات برسیم.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران با شرکت 350 شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت 55 هزار متر مربع در قالب 6 سالن نمایشگاهی و با هدف معرفی هر چه بیشتر توانمندی‌های ایران در عرصه تولید سنگ و آشنایی با آخرین فناوری تولید سنگ در محلات گشایش یافت.

ارسال نظر: