پیام تبریک وزیر بهداشت به مناسبت روز "آتش‌نشانی و ایمنی"

کدخبر: 2065343

وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت هفتم مهر "روز آتش‌نشانی و ایمنی" ضمن تبریک و تجلیل از خدمات و جان فشانی‌های‌ آتش نشانان و به تعبیر خود "ققنوس‌های ملکوتی" تأکید کرد: ارتقای سطح فرهنگ پیشگیری و مقابله و آموزش مهارت خود امدادی نقش بسزائی در کاستن از هزینه‌های فراوان درمان و سوختن سرمایه‌های مالی و معنوی دارد.

به گزارش‌ « نسیم آنلاین »، وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت هفتم مهر "روز ایمنی و آتش‌نشانی" ضمن تبریک و تجلیل از خدمات و جان فشانی‌های آتش‌نشانان و به تعبیر خود "ققنوس‌های ملکوتی" تاکید کرد: ارتقای سطح فرهنگ پیشگیری و مقابله و آموزش مهارت خود امدادی نقش بسزائی در کاستن از هزینه‌های فراوان درمان و سوختن سرمایه‌های مالی و معنوی دارد.

متن این پیام به شرح زیر است:

درود بر شما آتش‌نشانان جان بر کف، شما که بر قلب آتش می‌زنید تا جان‌های سوخته را آرام بخشید و چشمان گریان و هراسان از لهیب و شعله‌های آتش را به ساحل امن و نجات رسانید و چه بسا از خیل شما بزرگواران غیور که در این راه چون ققنوس بر آمده از خاکستر و آتش، حیات جاوید را تجسم بخشیدند.

هفتم مهر "روز ایمنی و آتش نشانی" فرصتی است که ضمن تجلیل از شما عزیزان، یک بار دیگر تاکید کنیم لازم است مخاطرات و آسیب‌های حاصل از سوختگی را جدی گرفته و در این مورد تدبیری بیندیشیم. این هم عزمی ملی می‌طلبد زیرا سوختگی تا پایان عمر فرد، تاثیراتی نامطلوب بر کیفیت زندگی او و خانواده و جامعه دارد.

ارتقای سطح فرهنگ پیشگیری و مقابله و آموزش مهارت خود امدادی نقش بسزائی در کاستن از هزینه‌های فراوان درمان و سوختن سرمایه‌های مالی و معنوی دارد. گرچه برای نظام سلامت، درمان، توانمندسازی و حمایت روحی بیماران سوختگی یک وظیفه است ولی باید بیاموزیم که پیشگیری و اطفاء به موقع آتش از همه این زنجیره مهمتر و حیاتی تر است.

ضمن تبریک هفتم مهر به فعالان حوزه ایمنی و پیشگیری و آتشنشانان دلیر، امیدوارم کانون گرم خانواده هموطنان عزیز از هر گزندی محفوظ باشد و از خداوند متعال برای تمامی بیماران، شفای عاجل و برای شهدای آتش نشان، فردوس برین خواستارم.

دکتر سید حسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ارسال نظر: