سراج در همایش "جبهه جهانی اسلام":

هدف دشمن در جنگ اطلاعاتی گسترش نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری کشور است

کدخبر: 2065406

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در جنگ اطلاعاتی هدف دشمن گسترش نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری کشور است گفت: وقتی حلقه نیویورکی‌ها از دفتر وزارت خارجه تبدیل به عناصر حاکم می‌شود باید بدانیم جنگ اطلاعاتی پیشرفت کرده است

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: رضا سراج کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی صبح امروز در همایش «جبهه جهانی اسلامی و محور مقاومت» که به میزبانی سپاه محمد رسول‌الله(ص) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نکات انقلاب اسلامی که باید به آن واقف بود، مسئله مواجهه نظام سلطه جهانی با انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه صحنه مواجهه با انقلاب اسلامی به دلیل گسترش آن پیچیده شده ، اظهار داشت: هم‌اکنون جنگ‌های مختلفی در مقابل انقلاب اسلامی در جاری است. انقلاب اسلامی همزمان درگیر چندین جنگ است و دفاع نیز همچنان در آن باقی است. ما در یک صحنه دفاع حرم تا حریم قرار داریم، دفاع از حرم امامت و ولایت و دفاع از حریم شهدا و باید تا آخرین نفس به جهادمان ادامه دهیم.

سراج در مورد جنگ نیابتی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بعد از شکست در افغانستان و عراق و همین‌طور جنگ 33 روزه و 22 روزه و پس از بررسی در مراکز مطالعاتی خود، به این نتیجه رسیدند که در تمامی این 4 جنگ از جمهوری اسلامی شکست خوردند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند جنگ نیابتی در منطقه را با کمک کشورهای منطقه به راه اندازند. این جنگ با کمک شجره ملعونه آل سعود و بعضی از کشورهای دیگر شکل گرفت و سوریه را به عنوان آوردگاه اصلی آن انتخاب کردند.

وی دلیل اصلی انتخاب سوریه را برای جنگ نیابتی واقع شدن آن در حلقه اتصال ایران و محور مقاومت دانست و در این باره گفت: این جنگ نبابتی اگر منطقه را تجزیه می‌کرد، تهدید جدی متوجه ایران می‌شد و اعراب به نیابت از آمریکا، مقاومت را از بین می‌بردند و اینجا هوشمندی و حکمت عالی رهبر انقلاب پیش از همه به دادِ امنیت نظام و کل منطقه رسید.

سراج با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب جنگ نبابتی در منطقه را زودتر از همه درک کردند،‌ بیان داشت: کسانی که در این جریان قصور انجام دادند، پاسخ را دریافت کردند که نباید به صحنه برگردند، این قصورها از سال 90 شروع شد.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی اضافه کرد: رهبری پس از فهمیدن موضوع، بزرگوارانی را برای کمک به کشورهای منطقه فرستادند و شهدای ما جانشان را برای حرم و حریم به کارزار آوردند. دستاورد شهدا باعث شد در این جنگ دشمن ناکام بماند.

وی در مورد تحولات منطقه تصریح کرد:‌ تکفیری‌ها وضعیت خوبی در منطقه ندارند و محور مقاومت دست برتر را پیدا کرده است و پرونده تجزیه منطقه و انتقال ناامنی به داخل ایران به برکت شهدای مدافع حرم بسته شد. امنیت و آسایش را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.

سراج در مورد نقشه آمریکا در جنگ نرم خاطرنشان کرد: جنگ نرم جنگی است که مربوط به ادراک و باور است، در این جنگ می‌خواهند به مردم بگویند هزینه‌های مقاومت بالا است و بالاتر از استطاعت مردم ایران است و آرمان‌های جمهوری اسلامی دست‌نیافتنی است تا به مردم القاء کنند که این انقلاب اشتباهاتی داشته است.

وی در مورد نحوه عملکرد دشمن در جنگ اقتصادی گفت:‌ تحریم‌های فلج‌کننده و جنگ نفت عرصه‌های مختلف جنگ اقتصادی را شکل می‌دهد. جنگ اقتصادی به جنگ نرم کمک می‌کند تا ملت ایران را به یک دوربرگردان در مقابل انقلاب برسانند.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی یکی از راهکارهای مبارزه آمریکا با انقلاب اسلامی را جنگ اطلاعاتی دانست و در این باره مطرح کرد:‌ جنگ اطلاعاتی جنگی است که با جریان نفوذ، جاری و ساری است. این جنگ اطلاعاتی، جریان وابسته به غرب را تبدیل به یک شبکه گسترده کرده است که از حوزه‌های تصمیم‌سازی به حوزه‌های تصمیم‌گیری ورود پیدا کرده‌اند. در جنگ اطلاعاتی هدف دشمن گسترش نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری کشور است.

سراج افزود: وقتی حلقه نیویورکی‌ها از دفتر وزارت خارجه تبدیل به عناصر حاکم می‌شود، باید بدانیم جنگ اطلاعاتی پیشرفت کرده است. حسین موسویان در یکی از کتاب‌های خود 7 برجام را تئوریزه کرده، این پرسش به وجود می‌آید که امروز درخواست برجام 2 از حلقوم چه کسانی به وجود می‌آید؟

وی در مورد جنگ دیپلماتیک اظهار داشت: در این جنگ دشمن در صدد اثبات این تصور به جهانیان است که ایران در مسیر ترمیدور قرار گرفته است، عکس انداختن و قدم زدن با وزیر خارجه آمریکا، تصویرسازی ترمیدور آمریکایی‌ها است. ما باید در انتخابات 96 با از ظهور جریان انقلابی بیش‌ترین استفاده را کنیم. باید صحنه انتخابات 96، کارزار جریان انقلابی در مواجهه با دنباله نظام سلطه، جریان غرب‌گرا و جریان نفوذ باشد.

ارسال نظر: