وزیر آشتی ملی سوریه:

روسیه کمک کرد دولت و حاکمیت خود را حفظ کنیم

کدخبر: 2065460

وزیر امور آشتی ملی سوریه تاکید کرد اینکه مسکو به دمشق کمک کرد تا دولت و حاکمیت خود را حفظ کند، مهمترین دستاورد کمپین روسیه در سوریه بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "علی حیدر" وزیر امور آشتی ملی دولت سوریه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: حفظ دولت و حاکمیت سوریه مهمترین دستاورد کمپین هوایی ضد تروریستی روسیه در کشور ما بوده است. مهمترین دستاورد یک سال مشارکت سربازان روسی در عملیات در سوریه این بود که دولت ما با هویت و کارکرد فعلی خود به نحوی که توسط مردم تعیین شده و رهبران توسط مردم انتخاب شوند، حفظ شد.

وی افزود: روسیه همچنین نقشی مهم در برقراری آتش بس و ارائه کمک‌های انسان دوستانه به مناطق بحران زده سوریه داشته است. کمک‌های انسان دوستانه ارائه شده از جانب روسیه بسیاری از مناطق سوریه اعم از استان‌های دیرالزور، لاذقیه، حمص، قنیطره و ریف دمشق را پوشش داد.

حیدر افزود: این کمک‌ها بار دیگر ثابت می‌کند که روسیه حامی ملت سوریه است و نه تنها برای حمایت از سوریه به گزینه نظامی روی آورده بلکه شرکت کننده جنگ علیه تروریسم نیز هست.

این اظهارات وزیر امور آشتی ملی سوریه در حالی مطرح شده که روسیه از 30 سپتامبر 2015 تاکنون عملیات هوایی علیه تروریست‌ها در سوریه به درخواست بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور را ادامه داده است.

در جریان این عملیات تا ماه مارس 2016 نیروی هوایی روسیه بیش از 9000 ماموریت پروازی انجام داده و به دمشق کمک کرده تا روند جنگ را تغییر داده و دست به حمله برای بازپس گیری مناطق کلیدی سوریه بزند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: