سخنگوی کاخ کرملین:

با تهدیدات بی‌سابقه سایبری آمریکا مواجه هستیم

کدخبر: 2068510

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات اخیر معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفته که مسکو با تهدیدات بی‌سابقه واشنگتن روبرو شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در ادامه جنجال‌ها بر سر موضوع حملات سایبری، اظهارات تهدیدآمیز مقام‌ ارشد آمریکایی، پاسخ سخنگوی ولادیمیر پوتین را به دنبال داشته است.

کاخ سفید شنبه هفته گذشته رسماً دولت روسیه را به سرقت و افشای ایمیل‌های کمیته ملی حزب دموکرات و برخی از دیگر نهادها و افراد آمریکایی متهم کرد.

مقامات آمریکایی پیشتر ادعاهای مشابهی مطرح کرده بودند اما مقامات روسی قویا این اتهامات را رد کرده و حتی تاکید کرده‌اند که این روسیه بوده که قربانی حملات روزانه سایبری آمریکا است..

در تازه‌ترین خبرها، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا امروز شنبه گفتند دولت باراک اوباما» در تدارک یک حمله سایبری مخفیانه علیه روسیه» است.

روز جمعه، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با ان بی سی اظهارات تهدیدآمیزی علیه روسیه مطرح کرده است. این مصاحبه قرار است روز یکشنبه به صورت کامل در برنامه «در پیشگاه ملت» این شبکه پخش شود.

جو بایدن با تاکید بر اینکه دولت آمریکا در حال ارسال یک «پیغام » به روسیه است، تصریح کرد: «ما داریم پیغامی می‌فرستیم....ما ظرفیت و توانایی انجام این کار(حملات سایبری) را داریم و انجام آن بسته به زمان مورد انتخاب ما است و در شرایطی انجام خواهد شد که بیشترین تاثیر را داشته باشد».

این اظهارات عالی‌ترین مقام دولت آمریکا پس از اوباما، واکنش دولت روسیه را به همراه داشته است.

به گزارش راشا تودی، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز گفت: «اینکه غیرقابل پیشبینی بودن و تهاجم آمریکا همچنان در حال ادامه است، یک حقیقت است و چنین تهدیداتی علیه مسکو و کشور ما بی سابقه هستند چرا که چنین تهدیداتی در سطح معاون رئیس‌جمهور آمریکا بیان شده است».

«دیمیتری پسکوف» افزود: «البته که با توجه به این خط تهاجمی و غیرقابل پیشبینی آن، ما باید تدابیری برای حفاظت از منافعمان و کم کردن خطرات اتخاذ کنیم. چنین خط و رویکردی، برای تمام جهان خطرناک است»

ارسال نظر: