در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان شد؛

توافق برای چاپ کتاب‌های نویسندگان ایرانی با طرح گرنت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

کدخبر: 2069876

امیرمسعود شهرام‌نیا مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از توافق برای چاپ کتاب‌های نویسندگان و دانشمندان ایرانی در قالب طرح گرنت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبرداد.

امیرمسعود شهرام نیا مدیر موسسه نمایشگاه های فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین » گفت: با جند ناشر مطرح بین المللی درباره انتشار آثار نویسندگان و دانشمندان ایرانی صحبت کردیم و در حال مذاکره و توافق هستیم.

وی افزود: این کار در قالب انتشار مشترک با طرح گرنت انجام می شود.

شهرام نیا درباره توضیح بیشتر در این خصوص گفت: طرح گرنت با حمایت هایش کمک می کند، تا این آثار منتشر شود و با توافق با ناشران مطرح بین المللی بحث انتشار مشترک اثار را پیگیری می کنیم.

وی در پایان گفت: یک مثلث سه ظلعی شکل می گیرد ، یک ضلح حمایت های گرنت ؛ ضلع دیگر ناشر مطرح بین المللی که بسیار مهم است که آثار ایرانی را منتشر کند و ضلع آخر یکی از مراکز پژوهشی یا دانشگاه های ایران است.

گفتنی است، چندی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت گرنت (وجه حمایتی برای ترجمه و انتشار کتاب های ایران در خارج از کشور) را در دستور کار خود قرار داده است و در دور نخست 51 عنوان کتاب نیز برای دریافت این گرنت انتخاب شده‌اند .

طبق نظر شورای سیاست‌گذاری که به این منظور در وزارت ارشاد تشکیل شد است برای این 51 عنوان کتاب، بودجه گرنت از قیمت پایه 500 تا 3000 دلار تا پایان سال اختصاص خواهد یافت

ارسال نظر: