حاجی‌دلیگانی به «نسیم آنلاین» خبر داد

پرونده سیامک نمازی و آتیه بهار در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد

کدخبر: 2074279

این نماینده مجلس گفت: مجلس تصمیم گرفته به سراغ شرکت آتیه بهار و شرکت‌های زیرمجموعه و وابسته آن هم برود تا کاملا کم و کیف مطلب را در مشخص و به محضر ملت ایران تقدیم کنیم.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، در خصوص اقدامات مجلس برای جلوگیری از نفوذ در کشور اشاره به اینکه یکی از پرونده‌های نفوذ در کشور پرونده باقر و سیامک نمازی، مالکان شرکت آتیه‌بهار بودند خاطر نشان کرد: یکی از کارها این افراد تهیه نرم‌افزار برای بانک‌ها و همچنین تهیه و اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری برای دستگاه‌های بسیار مهم بوده است.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه هدف در مجلس برای انجام تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی توجه به ابعاد مسائله نفوذ در کشور است گفت: براساس آن چیزی که قانون اساسی به ما وظیفه داده، مکلف هستیم و نمی‌توانیم از تکالیف خود استنکاف ورزیم.

وی افزود: ما می‌توانیم در راستای حقوق ملت همه مجموعه‌ها چه دولتی و چه عمومی، خصوصی، تعاونی یا حتی فردی را در خاک جمهوری اسلامی ایران تحقیق و تفحص کنیم و قطعا برهمین اساس سراغ شرکت آتیه بهار و شرکت‌های زیرمجموعه و وابسته آن هم خواهیم رفت تا کاملا کم و کیف مطلب را در آورده و به محضر ملت ایران تقدیم کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: براساس مجموعه اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، دشمنان با روش‌هایی مختلفی به دنبال این هستند که جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند و از جمله این روش‌ها نفوذ، جاسوسی و همچنین تغییر نظام محاسباتی مسئولین است.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان همچنین سعی دارند ادارک حسی مسئولین را به نوعی عوض کنند که اگر تا امروز یک مسئولی بر اساس حساب دو دو تا چهارتا و منطقی آمریکا را دشمن درجه یک ملت ایران می‌دانسته است، امروز در اثر برخورد آنها و از طریق پروژه‌های تحقیقاتی و مشاوره‌هایی که ارائه می‌دهند این مسئول یا مدیر ایرانی را به جایی برسانند که برخلاف استدلالی که ملت ایران دارد حرف دیگری را بزنند و مثلا بگوید که آمریکا دشمن ملت ایران نیست.

حاجی‌دلیگانی با تاکید براینکه دشمنان به دنبال تغییر نوع تفکر در مدیران ما هستند گفت: از دیگر روش‌هایی که دشمنان از آن استفاده می‌کنند مثلا موضوع تراریختگی است که به زودی درباره این موضوع هم مسائلی که وجود دارد را برای ملت ایران بیان خواهم کرد و تشریح می کنم که دشمنان چگونه به دنبال این هستند که با بدون مشکل نشان دادن موضوع تراریختگی در دراز مدت از طریق غذا با ملت مقابله کنند؛ اینها نکاتی است که ان‌شاء‌الله در آینده بیان می‌کنم.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه در خصوص صاحبان شرکت آتیه بهار موضوع دو تابعیتی بودن مطرح است گفت: برای صاحبان این شرکت توسط دستگاه قضا پرونده تشکیل شد که پرونده رسیدگی و آنها محکوم شدند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی مسائل صاحبان شرکت آتیه بهار را شناسایی کرده و سوابق محکومیت آنها مشخص است اظهار داشت: چنین افرادی با این سوابق پروژه‌هایی را که نمی‌خواهم نام ببرم (ولی اطلاعات کامل آن را می‌دانم) را برای دستگاه‌های حساس کشور اجرا کرده‌اند.

حاجی‌دلیگانی افزود: یک چنین افرادی پروژه‌های حساس و مهمی را در اختیار داشتند که به وسیله این پروژه‌ها می‌توان به راحتی اخلال‌هایی را ایجاد کرد و یا سیستم‌هایی را نصب کنند که مکالماتی که صورت می‌گیرد یا حتی همه مبادلات اطلاعاتی که از طریق سیستم الکترونیک کشور انجام می‌شود را مثلا برای یک کشور دیگر به صورت برخط (آنلاین) ارسال کنند.

وی تاکید کرد: ما دنبال راه‌های نفوذی که بخواهد به منافع ملت ایران ضرر بزند هستیم تا آنها را بشناسیم و به موقع توسط دستگاه‌های زیربط در خصوص آنها تصمیم‌گیری شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که شرکت آتیه‌داده‌پرداز مطرح کرده است که افراد محکومی مانند سیامک نمازی یا بیژن خواجه‌پور یا در این شرکت نبوده و یا از این شرکت‌ جدا شده‌اند گفت: ما به موقع اطلاعاتی که باید منتشر کنیم را منتشر می‌کنیم اما شاید اکنون طرح اینگونه مسائل توسط ما در جهت این باشد که ما چیزی را که می‌دانیم بیان کنیم و آنها برای دور شدن، دور زدن و یا از بین بردن آثار و دلایل اقداماتی را انجام دهند به همین جهت ما فعلا آن چیزی را که داریم در رسانه‌ها بیان نمی‌کنیم اما در هنگام تحقیق و تفحص همه این مسائل را روشن برای استحضار ملت ایران خواهیم رساند.

وی در پایان در خصوص زمان اعلام نتیجه تحقیق و تفحص خاطر نشان کرد: تصمیم ما بر این است که هم همکاران ما وقت ویژه‌ای بگذارند و هم از کارشناسان زبده و مسلط به این مسائل به همراه همکاری صمیمانه دستگاه‌های مربوطه در کشور کمال بهره را ببریم تا این امر که از جهات مختلف برای کشور دارای اهمیت است را به نتیجه رساند و نتیجه آن را اعلام کنیم.

ارسال نظر: