رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد:

اسکان و نظافت مهمترین مشکل زائران/ حرکت ضربتی برای ساماندهی مرزها

کدخبر: 2074580

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکل اسکان و نظافت، مهمترین چالش های زائران در کربلاست و برای ساماندهی مرزها در ایام اربعین یک حرکت ضربتی ضروری است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران امروز با حضور در شهر کربلا ضمن بازیداز نحوه خدمات رسانی شهرداری پایتخت به زائران حسینی در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه شهرداری تهران تلاش سازمان یافته و خیلی حساب شده ای را برای خدمت رسانی به زائران حسینی داشته است. زیرا با تجربه ای که از سال های گذشته کسب کرده است توانسته خدماتی که مدنظر بوده را ارائه دهد.

مهدی چمران افزود: اگر توجه لازم به جمعیت چند میلیونی حاضر در کربلا و نجف که نظم خاصی هم ندارند نشود، شرایط نامناسبی به ویژه از نظر نظافت عمومی در شهر ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط شهرداری تهران و حضور کارمندان و کارگران این سازمان تا حدودی مشکلات را کاهش داده است، تصریح کرد: هم اکنون شهرداری بخش مهمی از حوزه نظافت عمومی را ساماندهی کرده است و البته مهم تر ازاین، تاثیربر فرهنگ جمع اوری زباله بوده که صورت گرفته است.

چمران با تاکید بر اینکه باید خدمات دهی مناسب تر و کامل تری را به زائران در مرزها بدهیم، خاطرنشان کرد: در مرزها نیاز به ساماندهی امور و اداره مناسب داریم.

وی با اشاره به اینکه نباید همه چیز را از دولت انتظار داشته باشیم، ادامه داد: دولت باید مدیریت و ساماندهی کند و مردم باید کارها را دست بگیرند. البته باید اعلام کنم یکسری از مشکلات اداری هم داریم که باید در مرزها حل شود تا اتفاقات اخیر پیش نیاید.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به مشکلات موجود در راه خدمات رسانی به زائران گفت: ما چند نوع مشکل داریم؛ مهمترین مشکل ما در شهر کربلا اسکان زائران، بهداشت شهری و تامین سرویس های بهداشتی و حمام است.

مهدی چمران تاکید کرد: رفت و آمد زائران از مرز تا شهرهای نجف و کربلا و از این دوشهر به مرز نیز با مشکلاتی همراه است که باید برطرف شود.

وی در پایان گفت: مرزی که روزی چند صد نفر از آن تردد می کردند، در حال حاضر چند صد هزار نفر در آن رفت و آمد می کند، باید در راستای تردد راحت زائران یک حرکت ضربتی ، برنامه ریزی شده ، خاص و معین صورت گیرد.

ارسال نظر: