معاون وزیر ارشاد:

نباید گرفتار ممیزی و بررسی‌های سلیقه‌ای شویم/ امروز در بهار حوزه نشر نیستیم

کدخبر: 2076548

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ امروز در بهار حوزه نشر نیستیم؛ اما در پاییز و زمستان هم نیستیم و نباید گرفتار ممیزی و بررسی‌های سلیقه‌ای شویم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدعباس صالحی دقایقی پیش پس از حضور در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان در شاهرود که با حضور مسؤولان استانی انجام شد، از نمایشگاه هنرمند سمنانی بازدید کرد و در گفت‌وگویی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

صالحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه حجم و نقش‌برجسته‌های هنرمند سمنانی، دکتر پیمانه روشن‌زاده با عنوان «آفتاب در مه» با بیان اینکه استان سمنان با سابقه کهن تاریخی و تمدنی، یکی از نقاط درخشش ایرانیان است، اظهار داشت: سمنان در حال حاضر، استانی محسوب می‌شود که در حوزه علم و فرهنگ درخشش‌های قابل‌توجهی دارد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استان سمنان به لحاظ نسبت دانشجو به جمعیت و تولیدات صنعتی و علمی در رتبه خوبی در کشور قرار دارد و باید به دارایی‌های تاریخی و ظرفیت‌های موجود این استان افتخار کرد.

صالحی علت حضور خود را در این سفر یک‌روزه، افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان در شاهرود عنوان کرد و افزود: در این سفر، علاوه بر آشنایی با مردم خوب این استان، از نزدیک شاهد کارهای خوب در حوزه تولید کتاب نیز بودم و این نشان از فعال بودن ناشران و مؤلفان خوب سمنان دارد.

وی تلاش‌های علمی و دانشگاهی در استان سمنان را در حیطه‌های مختلف مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تحرکات تولید علم استان در حوزه‌ها و سطوح مختلف با وجود اساتید برجسته و جریان رو به رشد تولید علم دانشجویی در استان سمنان قابل توجه است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص تعبیر فصل پاییز و زمستان حوزه نشر در کشور اظهار داشت: حوزه فرهنگ مکتوب چند بخش دارد که یکی از بخش‌های آن، حوزه تولیدات است و در این بخش قضاوت، قضاوت دقیقی نیست و اگر نگوییم در بهار حوزه نشر در تولید نیستیم، حداقلش این است که در پاییز و زمستان هم نیستیم.

وی بیان داشت: هم تعداد کتاب‌هایی که خلق می‌شود، کم نیست و هم کتاب‌های خوب کم نداریم.

صالحی تأکید کرد: در فضای هشت ماه گذشته از حدود 47 هزار عنوان کتابی که تولید شده است، شاهد این هستیم که در حوزه‌های عملی، ادبیات، کودک و نوجوان، علوم اجتماعی و دین به‌عنوان پنج گروه برتر تولید کتاب، عناوین قابل‌توجهی تولید شده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: از زاویه احساس رضایت نسبی ناشران و مؤلفان در ارتباط با کتاب‌هایی که تولید می‌کنند، باید با ممیزی و بررسی‌های سلیقه‌ای گرفتار موانع نشویم و امروز شرایط بسیار بهتری را نسبت به گذشته تجربه می‌کنیم.

ارسال نظر: