در "شابک" مطرح شد؛

موزیسین‌ها به مطالعه اقبال نشان نمی‌دهند

کدخبر: 2079991

یک پژوهشگر عرصه موسیقی گفت: میزان چاپ کتاب در زمینه موسیقی خیلی زیاد نیست و متاسفانه جمعیت موزیسین به مطالعه خیلی اقبال نشان نمی‌دهند و بیشتر از اجرا لذت می‌برند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین دی‌پیر کارشناس موسیقی و پژوهشگر با حضور در برنامه «شابک» در خصوص اولین اقدام خود در حوزه نشر کتب آموزشی گفت: بعد از اینکه وارد دانشگاه شدم در کتابخانه دانشگاه کتاب‌های منبعی در مورد موسیقی وجود داشت که مفیدترین آنها کتابی در ارتباط با ریتم بود که آن را ترجمه کردم و این اولین قدم من در زمینه تامین منابع آموزشی بود.

وی ادامه داد: با مراجعه به کتاب‌های کهن موسیقی ایران متوجه می‌شویم که بزرگان ما هم برای علم موسیقی ارزش بیشتری قائل بودند تا اجرای آن. علم موسیقی بسیار ارجح‌تر است بر اجرای موسیقی و به قول بزرگان فاجعه زمانی آغاز می‌شود که تئوری از عمل جلو بزند و این دو باید با هم پیش بروند هم تئوری هم اجرا.

این پژوهشگر در ارتباط با اوضاع نشر کتاب‌های موسیقی عنوان کرد: موسیقی به عنوان یک ضرورت در جامعه وجود دارد و یک هنر زنده است و نشر موسیقی هم تابع شرایط کلی است و میزان چاپ کتاب در زمینه موسیقی خیلی زیاد نیست و متاسفانه جمعیت موزیسین به مطالعه خیلی اقبال نشان نمی‌دهند و بیشتر از اجرا لذت می‌برند.

دی پیر در پایان با اشاره به کتاب‌های الکترونیک خاطرنشان کرد: کتاب‌های الکترونیکی بسیار عالی هستند. حجم کم، تکنولوژی روز و وفور نعمت در مورد این کتاب‌ها صادق است چرا که در هر زمینه‌ای کتاب الکترونیک وجود دارد. هرچند که هرگز نمی‌شود کتاب کاغذی را به کتاب الکترونیک ترجیح داد اما زمانی که خرید کتاب کاغذی ممکن است برای عده‌ای مقدور نباشد کتاب‌های الکترونیک بسیار مفید هستند.

معرفی و متن خوانی کتاب «رهایی از تکبر پنهان» به قلم علیرضا پناهیان از دیگر بخش‌های برنامه شابک بود.

ارسال نظر: