حبیب احمدزاده مطرح کرد:

ترازبخشی جشنواره فیلم فجر به مستندها

کدخبر: 2082353

حیبب احمدزاده؛ عضو هیأت انتخاب بخش مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر به فیلم‌های مستند تراز می‌دهد و نقطه اوجی است تا فیلم‌های مستندسازان بیشتر و بهتر دیده شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، یک عضو هیات انتخاب بخش مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، با اشاره به معیار و ملاک انتخاب فیلم‌های مستند برای انتخاب شدن در این بخش گفت: جشنواره فیلم فجر یک جشنواره‌ سینمایی است، پس مسلما انتخاب فیلم‌ها باید متناسب با معیار سینمایی بودن و نشستن مخاطبان بر روی صندلی‌های سینما در فضای تاریک هماهنگ باشد.

وی ادامه داد: فیلم‌های متقاضی شرکت در بخش مستند کمابیش مطابق با این ویژگی‌ها بودند و قیاس و انتخاب این همه مستند خوب، کار دشواری بود.

احمدزاده جشنواره فیلم فجر را نقطه اوجی برای مستندسازان دانست و بیان کرد: جشنواره فیلم فجر همیشه به فیلم‌های مستند تراز می‌دهد و نقطه اوجی است که باعث می‌شود تا فیلم‌های مستندسازان بیشتر و بهتر دیده شوند.

وی افزود: این رقابت همچنین به آنان انگیزه می‌دهد تا در این جشن شرکت داشته باشند و جزئی از سینمای حقیقی ایران شمرده شوند، همانگونه که فیلم‌های داستانی کوتاه هم امسال تلاش کرده‌اند تا بخشی از این جشنواره باشند.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری بهمن ‌ماه سال جاری برگزار می‌شود. اخبار، مطالب، عکس‌ها و ویدئوهای جشنواره علاوه بر سایت، از روی کانال رسمی جشنواره فجر به آدرس http://telegram.me/fajrfilmfest35 قابل مشاهده است.

ارسال نظر: