روز اول دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی "رویش" چگونه گذشت؟

کدخبر: 2083261

در روز اول دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی "رویش"، ۲۲ فیلم داستانی، ۲۴ فیلم مستند و ۱۵ فیلم پویانمایی به نمایش درآمد که با استقبال بسیار خوب علاقمندان مواجه شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، اگر دوست دارید در جریان اتفاقات روزانه دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش قرار بگیرید، این گزارش را بخوانید!

جشنواره ها، بخصوص جشنواره های فیلم کوتاه، جایی برای دیدار با فیلمسازان جوان و پرانرژی است که لذت تجربه ساخت و نمایش فیلم کوتاهشان را، با دیگران شریک می شوند. ایده های تازه و جذاب که گاه، شگفت انگیز می نمایند. جشنواره دهم رویش، از این جوان های پرانرژی و فیلم های به یادماندنی شان، زیاد دارد.

در روز اول جشنواره، ۲۲ فیلم داستانی، ۲۴ فیلم مستند و ۱۵ فیلم پویانمایی به نمایش درآمد که با استقبال بسیار خوب علاقمندان مواجه شد و ۳ سالن پردیس سینمایی هویزه مشهد که اختصاص به نمایش این آثار داشت، از ساعت ۱۵:۳۰ عصر، شاهد حضور پر رنگ فیلمسازان میهمان جشنواره و علاقمندان فیلم های کوتاه بود.

یکی از لذت های فیلم دیدن در جمع علاقمندان مشتاق سینما، همراهی با موج تشویق هایی است که پس از پایان هر فیلم، نثار فیلم و فیلمساز و عوامل تولید فیلم می شود و می شود از میزان تشویق ها، پی به همراهی مخاطبان با فیلم ها برد. امروز، تشویق همه فیلم پس از پایان نمایش شان، نشان از رضایت آنان از فیلم ها بود.

اینکه جشنواره فیلمی، در روز نخست برگزاری اش، شاهد سالن هایی پر از جمعیت باشد، به ندرت اتفاق می افتد و حتی در جشنواره فیلم فجر نیز، به ندرت چنین اتفاقی می افتد، اما امروز و در اولین روز برگزاری جشنواره دهم رویش، شاهد استقبال بی سابقه ای از فیلم ها بودیم که نشان از توجه قشر جوان و علاقمند به سینما، به فیلم کوتاه و جشنواره رویش داشت.

سالن شماره ۳ پردیس سینمایی هویزه که اختصاص به نمایش فیلم های بخش داستانی جشنواره داشت، زودتر از بقیه سالن ها پر شد و این نکته را پررنگ کرد که گرایش به سینمای داستانی در میان فیلمسازان و علاقمندان فیلم کوتاه، جایگاه ویژه ای دارد.

حضور خبرنگاران، عکاسان و نمایندگان رسانه های مختلف برای تهیه عکس و گزارش از این رویداد سینمایی، بسیار به چشم می آمد و در هر گوشه از سالن انتظار وسیع پردیس سینمایی هویزه، یک یا چند فیلمساز را می توانستی ببینی که مشغول انجام مصاحبه با نماینده رسانه های مختلف بودند.

امسال، همه فیلم های راه یافته به بخش های مختلف جشنواره، به همت تیم پشتیبانی فنی، با بهترین کیفیت صدا و تصویر بر روی پرده های سالن های نمایش یکی از بهترین پردیس های سینمایی کشور افتاد و لذت ناب دیدن تصویر عالی و صدای شفاف را به مخاطبان جشنواره پیشکش کرد.

اولین شماره نشریه روزانه دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش هم، منتشر شد و به دست علاقمندان حاضر در جشنواره رسید. شکیل و جذاب، با طراحی و گرافیک عالی و چاپ چشم نواز و مطالب و عکس های خواندنی و دیدنی.

تیم اجرایی برگزاری جشنواره، با همه توان خود تلاش کرده بود تا قبل از آغاز جشنواره، همه تمهیدات مناسب برای برگزاری بی عیب و نقص جشنواره را به کار ببندد و نتیجه، یک روز عالی با بهترین کیفیت برگزاری بود.

«نقد فوری» عنوان بخش ویژه ای است که در جشنواره امسال طراحی شده و هدف آن، ایجاد علاقمندی به نوشتن نقد و یادداشت، بر فیلم های به نمایش درآمده توسط بینندگان فیلم هاست. پس از پایان هر سانس نمایش فیلم و خروج علاقمندان جشنواره از سالن های نمایش، برگه هایی در اختیار آنان قرار می گیرد تا بتوانند نقد و نظر خود بر فیلم هایی که دیده اند را بنویسند و در اختیار تیم «نقد فوری» قرار بدهند. این نقدها، بعد از پایان جشنواره، در یک تیم داوری حرفه ای، ارزیابی خواهد شد و جوایز نقدی ارزشمندی به ۶ نقد برگزیده در سه حوزه داستانی، مستند و پویانمایی تعلق خواهد گرفت. جوایزی که مبالغ ۵۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی آنها، برای نوشتن نقدی بر فیلم ها، وسوسه برانگیز است!

فردا، سه شنبه، ۲۸ دی ماه، روز دوم برگزاری دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» است. دیدن فیلم های خوب روز اول، عطش و انتظار دیدن فیلم های بقیه روزها را چند برابر کرده است. یک انتظار شیرین که به منتظر ماندن می ارزد.

ارسال نظر: