باید ضریب اشتباه ما صفر یا نزدیک به صفر باشد

علیرضا منصوریان: استقلال خوزستان شاید چهار بار هم ۱۸ قدم ما را ندید/ اگر هواداران بودند، جریان بازی تغییر می‌کرد

کدخبر: 2083402

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: به نظرم می‌توانستیم خیلی راحت برنده بازی باشیم. استقلال خوزستان شاید چهار بار هم ۱۸ قدم ما را ندید. در خط دفاعی بازیکنی که ۳۳، ۳۴ سال سن دارد اشتباه فردی انجام داد و نمی‌توانیم بگوییم بازیکن جوان ما اشتباه کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از شکست 2 بر یک خانگی تیمش برابر استقلال خوزستان گفت: به نظرم می‌توانستیم خیلی راحت برنده بازی باشیم. استقلال خوزستان شاید چهار بار هم 18 قدم ما را ندید. در خط دفاعی بازیکنی که 33، 34 سال سن دارد اشتباه فردی انجام داد و نمی‌توانیم بگوییم بازیکن جوان ما اشتباه کرده است.

وی افزود: اشتباه فردی به ما آسیب زد و نباید نادیده بگیریم که حریف هم پس از اینکه توپ را از دست می‌داد، در محوطه جریمه‌اش جمع می‌شد و کار ما را سخت می‌کرد. حتی می‌توانستیم در اواخر بازی کار را به تساوی بکشیم که اینطور نشد. با توجه به اشتباهات فردی بازیکنان نمی‌توانم بگویم از عملکرد آنها راضی هستم، اما از تلاشی که برای جبران نتیجه کردند، راضی‌ام.

منصوریان تصریح کرد: امروز روی اشتباهات فردی 2 گل دریافت کردیم در حالی که طبیعی است وقتی از بازیکن جوان استفاده می‌کنیم ممکن است این اتفاقات رخ دهد. حریف ما روی دو ضد حمله به گل رسید.

در ادامه یکی از خبرنگاران از علیرضا منصوریان پرسید آیا بهتر نیست به جای جوانگرایی در بازی بعد از جباروف، تیموریان و رحمتی در ترکیب استفاده کند تا تیمش بالانس شود، همچنین شما احساس نمی‌کنید باشگاه شما و تیم شما چه در داخل زمین و چه بیرون زمین لیدر ندارد؟ به این خاطر این سوال را پرسیدم که در برنامه دیشب 90 عادل فردوسی‌پور یک ساعت از وقت برنامه را اختصاص به صحبت‌های یک مربی داد، در حالی که از باشگاه شما هیچ فردی روی خط نیامد به این مسئله اعتراض کند. در ادامه نیز در برنامه 90 از سروش رفیعی به عنوان یک خرید موفق نامبرده شد اما هیچ کس نگفت این بازیکن با چه قیمتی پرسپولیسی شده است! آیا بهتر نیست مثل زمان فتح‌الله‌زاده باشگاه شما یک لیدر هم در باشگاه داشته باشد تا در مقابل این مسائل رسانه‌ای از حق باشگاه دفاع کند! سرمربی استقلال در واکنش به سوالات مطرح شده از سوی این خبرنگار گفت: شما سوالات خود را به شکلی مطرح کردید که جواب آن فقط یک چیز می‌تواند باشد و اینکه اگر مسئله‌ای درباره برنامه 90 دارید باید آن را از دوست خوبم عادل فردوسی‌پور بپرسید. ضمن اینکه شما برای خودتان 3 تغییر در ترکیب ما به وجود آوردید. من از سوالات شما این احساس را کردم که هدفی را دنبال می‌کنید.

منصوریان در خصوص اینکه استقلال از نظر فنی پیشرفت کرده بود و کار تیمی انجام می‌داد اما نتیجه را واگذار کرد که علت آن چیست، گفت: فقط یک دلیل دارد و آن هم این است که اشتباه فردی برای تیمی که بالا بازی می‌کند، نباید وجود داشته باشد. ما در این بازی اشتباه فردی کردیم و وقتی در حال بازی کردن در بالای زمین هستیم، باید ضریب اشتباه ما صفر یا نزدیک به صفر باشد، اما اشتباه زیادی داشتیم. ما یک بار اشتباه کردیم که ضربه ایستگاهی به حریف دادیم و روی گل دوم طبق مدلی بازی کردیم که استقلال خوزستان می‌خواست. دو اشتباه کردیم که باعث شد در این بازی شکست بخوریم.

وی ادامه داد: روی گل دوم روی اشتباه دفاع وسط‌مان که پادوانی بود، توپ را لو دادیم و همان توپ تبدیل به گل شد؛ بازیکنی که باید نبض خط دفاعی را در اختیار داشته باشد. می‌توانم این اشتباه را از مجید حسینی در بازی با گسترش فولاد بپذیرم و بگویم او جوان است، اما از پادوانی که باتجربه است، این اشتباه را نمی‌پذیرم. ما در این بازی دو بار تنبیه شدیم، اما به بازی برگشتیم و می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم. نمی‌خواهم بگویم به جوانی تیم‌مان باختیم و این ادبیات را نمی‌پسندم.

سرمربی استقلال به انتقاد از تصمیم کمیته انضباطی در خصوص محرومیت هواداران تیمش پرداخت و اظهار داشت: اینکه با هر اتفاقی هواداران را کنار می‌گذارند، کاری منسوخ شده است و نمی‌شود چنین رفتاری داشت. اسپانسر باشگاه ما هزینه کرده تا هواداران به ورزشگاه بیایند و هواداران را محروم می‌کنند. الان با این محرومیت چه چیزی به دست آمد؟ مگر می‌شود با آی‌دی کارت هواداران را به ورزشگاه راه داد و آنها را شناسایی کرد که حالا بخواهیم با هر اتفاقی آنها را محروم کنیم؟ شاید بین 50 هزار نفر 500 نفر وارد ورزشگاه شوند و فحاشی کنند که ما این ادبیات را نمی‌پسندیم، اما نباید به خاطر آنها تمام هواداران محروم شوند. تیم ما با هواداران شرایط بهتری دارد، بهتر موقعیت ایجاد می‌کند و یار دوازدهم تیم جوان ماست.

منصوریان افزود: این فصل دو بار ما را با موضوع محرومیت تنبیه کرده‌اند و آیا برای همه تیم‌ها این تنبیه را در نظر می‌گیرند یا قلم قرمز برداشته‌اند و فقط استقلال را محروم می‌کنند؟ در چند سالی که در استقلال بودم (به عنوان بازیکن بازیکن و مربی)، در دقایقی با فشار یار دوازدهم به موفقیت رسیدیم و به بازی برگشتیم، اما خیلی راحت هواداران ما را محروم کردند. وقتی بازیکنان ما اشتباه می‌کنند، اگر حمایت هواداران را ببینند تلاش می‌کنند که به بازی برگردند و هواداران به ما امید می‌دهند. اگر آنها در این بازی هم بودند، شکل و جریان بازی تغییر می‌کرد.

وی با اشاره به نوع برخورد با هواداران در اروپا گفت: من در اروپا بودم و هواداران اروپایی را هم دیده‌ام که فحاشی‌های آنها به مراتب بدتر از هواداران کشور ماست. مثلاً اگر دو هزار نفر از هواداران بارسلونا و رئال مادرید فحاشی کنند، هواداران آنها را محروم می‌کنند. آیا اسپانسرها می‌گذارند این اتفاق رخ بدهد؟ خیر، اسپانسرها آن فوتبال را که هوادارانش محروم باشد نابود می‌کنند و آدیداس و نایکی اجازه چنین کاری نمی‌دهند. ما به جای اینکه موضوع فرهنگی ورزشگاه‌ها را از ریشه حل کنیم، دست به این کارهای منسوخ می‌زنیم. این فصل دو بار هواداران را محروم کرده‌اند که هر دو بار در قبال استقلال بوده است. من نمی‌خواهم اسم تیمی را بیاورم، اما در این فصل در خیلی ورزشگاه‌ها دیده‌ام که بدتر از این هم فحاشی شده است.

سرمربی استقلال گفت: در دیدار گذشته ما مقابل نفت تهران هواداران این تیم به من توهین کردند، من نمی‌گویم که فقط آنها را محروم کنید چون محروم کردن هواداران کار درستی نیست و این موضوع را باید از ریشه درست کنیم و در فوتبال به دنبال فرهنگ‌سازی باشیم. اگر خانواده‌ها به ورزشگاه بیایند شاید تا حد زیادی از این فحاشی‌ها کم شود. باید فوتبال‌مان را فرهنگی کنیم و در بین هواداران‌مان به فرهنگ‌سازی بپردازیم. اگر شمشیر عدالت را داشته باشیم باید همه تیم‌ها بدون هوادار بازی کنند اما قبول کنید که در آسیا بابت این کارها به ما می‌خندند و ما به همین خاطر باید فرهنگ‌مان را تغییر بدهیم.

منصوریان با اشاره به تاکتیک تیمش در این دیدار و این که بازیکنانش نمی‌توانستند در زمین حریف میدان‌داری کنند، خاطر نشان کرد: در هفته گذشته روی این موضوع کار کرده بودیم. برای حفظ توپ در زمین حریف بازیکن باید آمادگی ضربه خوردن داشته باشد. هر چند من پاس رو به عقب را در تیمم ممنوع کردم اما نمی‌دانستیم که نبود امید ابراهیمی تا این حد می‌تواند ما را به دردسر بیندازد. تفاوت یک بازی سنگین، ستاره‌ها هستند، با نبود امید ابراهیمی ریتم تیم ما به هم ریخت اما امیدوارم در هفته‌های آینده با جذب یکی دو بازیکن بتوانیم بالانس‌مان را به دست بیاوریم، فقط می‌توانم بگویم که باید رفع اشکال کنیم.

وی در مورد نقل و انتقالات تیمش گفت: تشخیص کادر فنی این بود که مهدی رحمتی امروز نیمکت‌نشین باشد، سازمان لیگ اگر به این فشار مسابقات ادامه بدهد، ما باید تا پایان فصل نمی‌توانیم بازیکنی جذب نکنیم. بودجه‌ای که امسال برای تیم ما در نظر گرفته شده 21 میلیارد تومان است، که بخشی از این پول برای آسیا صرف می‌شود. ما اگر با آندو به توافق مالی برسیم او به جمع ما اضافه می‌شود، اما به تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه نیاز داریم.

منصوریان با بیان اینکه حواشی اطراف استقلال آزار دهنده است گفت: هر روز یک دروغ جدید در فضای مجازی به گوش می‌رسد، کاش می‌شد فضای مجازی را از ایران حذف کنیم. فضای مجازی حتی خبرنگاران را هم غرق خودش کرده، تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که تمرکز خودم را روی دنیای واقعی بگذارم.

ارسال نظر: