عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن:

آخوندی در حوزه مسکن طرفدار طرح‌های ورشکسته کمونیستی است / از ۲۰ سال پیش به دنبال اجرای طرح مسکن اجتماعی هستند

کدخبر: 2083520

آقای آخوندی از ابتدای ورود خود به وزارت راه و شهرسازی طرح ساخت مسکن اجتماعی را مطرح کرد که البته اجرای این طرح از سال های گذشته و زمانی که وی در دولت سازندگی وزیر مسکن بود مطرح اما در اجرای آن موفق نبود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، «محمدعلی ربانی» عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن با اشاره به بی برنامگی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن در طول ۳.۵ سال گذشته به خبرنگار قدس آنلاین گفت: آقای آخوندی از ابتدای ورود خود به وزارت راه و شهرسازی طرح ساخت مسکن اجتماعی را مطرح کرد که البته اجرای این طرح از سال های گذشته و زمانی که وی در دولت سازندگی وزیر مسکن بود مطرح اما در اجرای آن موفق نبود.

وی در ادامه افزود: اگر چه آقای وزیر از حدود ۲۰ سال پیش به دنبال اجرای طرح مسکن اجتماعی است اما هنوز حتی یک واحد هم مسکن اجتماعی ساخته نشده و هیچگونه اقدامی در باره اجرای این طرح عملیاتی نشده است بلکه تمام مطالب درباره این طرح صرفا روی کاغذ بوده و هیچ نمودی در واقعیت نداشته است. ربانی تصریح کرد: طرح مسکن اجتماعی طرح شکست خورده ای است که آقایان می خواهند دوباره آن را زنده کند.

آخوندی می خواهد یک طرح کمونیستی شکست خورده را احیا کند

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به موضوعیت طرح مسکن اجتماعی خاطرنشان کرد: این طرح یک طرح کاملا کمونیستی است که در بسیاری از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق مطرح و اجرا شده است به طوریکه که مسکن هایی با متراژهای بسیار کوچک در حد سوییت های ۳۰ تا ۴۵ متری در مجموعه هایی ساخته شد. وی با اشاره به وجود مشکلات فرهنگی- اجتماعی موجود در مجموعه ها اظهار داشت: اجرای این طرح در این کشورها به نوعی یک به هم ریختگی اجتماعی ایجاد کرده و با گذشت مدتی از اجرای ناموفق در عمده کشورهای آسیای میانه ور افتاد. این فعال بازار مسکن در ادامه به قدس آنلاین گفت: امروز دیگر حتی کسی در این کشورها به دنبال اجرای این نوع طرح ها نیست اما آقای آخوندی با گذشت بیش از دو دهه از شکست این طرح ها، همچنان به دنبال زنده کردن طرح های شکست خورده در کشورها کمونیستی است که تاکنون موفقیتی نیز در این زمینه نداشته است.

ربانی با اظهار تعجب از اظهارات چند ماه گذشته وزیر راه و شهرسازی درباره کمونیستی خواندن قانون اساسی ایران خاطرنشان کرد: این طرح در دهه های گذشته در کشورهایی مانند روسیه، آذربایجان و ارمنستان در قالب اتحاد جماهیر شوروی اجرا شد و هنوز هم که هنوز است بقایای این مسکن ها وجود دارد و حتی تعدادی از این واحدها بعد از فروپاشی شوروی اگر چه به مالکیت ساکنان این واحدها در آمد اما همچنان مشکلات موجود حل نشد. ضمن اینکه اصولا مسائل فرهنگی ما با این کشورها بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به اجرای مسکن اجتماعی به صورت نقطه ای در دوران مدیریت آخوندی بر وزارت مسکن خاطرنشان کرد: ما در سال ۷۳ حدود ۲۵۰ واحد از مسکن اجتماعی را اجرا کردیم که البته نقشه این واحدها نقشه های مسکن اجتماعی اما طرح آن، طرح مشارکتی بود. این فعال بازار مسکن درباره نتایج اجرای نقطه ای این طرح در دهه ۷۰ تصریح کرد: در آن سال ها در آن منطقه شاهد بودیم یک به هم ریختگی فرهنگی ایجاد شد که در نهایت مردم و ساکنان آن منطقه به رغم وجود واحدهای در ظاهر مناسب به دلیل وضعیت نامناسب فرهنگی و فقر مردم، انگشت نما شدند. ربانی افزود: به همین خاطر مسکن اجتماعی به لحاظ فرهنگی ایرادات اساسی دارد که خود وزیر راه و شهرسازی نیز، با اینکه سال هااست دم از اجرای این طرح می زند در طول ۳.۵ سال گذشته حتی ساخت یک متر مربع از این مسکن رااجرایی نکرده است. عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران در خاتمه با اشاره به عملکرد وزیر راه در طول ۱۳۰۰ روز گذشته به قدس آنلاین گفت: عملکرد وزیر محترم راه و شهرسازی در این مدت به قدری ضعیف بوده که حتی نمره صفر را می توان به عملمکرد وی داد.

منبع: قدس آنلاین

ارسال نظر: