ولایتی در دیدار با دبیر کل اتحاد اسلامی کردستان عراق:

تقسیم‌بندی عراق به ۳ قسمت سنی، شیعه و کرد خلاف سیاست‌های این کشور است

کدخبر: 2087674

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تقسیم‌بندی عراق را به ۳ قسمت سنی، شیعه و کرد را برخلاف سیاستهای این کشور دانست و گفت: یکی از بهترین دموکراسیها در بین کشورهای عربی و مسلمان در عراق وجود دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: صلاح‌الدین بهاءالدین دبیر کل اتحاد اسلامیکردستان عراق ظهر امروز با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

در این دیدار پیرامون تفرقه و تجزیه و تعصباتی که بین مسلمانان ایجاد شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت و دو طرف به این نکته تاکید کردند که باید در جهت معالجه و درمان این موضوع اقدام کنند.

در ادامه این دیدار علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجددش با صلاح‌الدین بهاءالدین دبیر کل اتحاد اسلامی کردستان عراق گفت: آقای بهاءالدین در صحنه عراق و در مبارزات ضد طاغوت نقش فعال و موثری داشتند و از وحدت امت اسلامی و یکپارچگی امت اسلامی دفاع می‌کنند.

وی افزود: در دیدارهای مختلفی که با ایشان داشتم در رابطه با عراق و آینده این کشور بحث و تبادل نظر شد و جمهوری اسلامی ایران از یکپارچگی این کشور حمایت می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تقسیم‌بندی عراق به 3 قسمت سنی، شیعه و کرد را خلاف سیاستهای ملت و دولت عراق عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین دموکراسی‌ها در بین کشورهای عربی و مسلمان در عراق است و آنها توانسته‌اند بر تروریستهای عراقی و ضد عراقی پیروز شوند.

ولایتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کماکان از دولت و ملت عراق حمایت می‌کند.

وی در پایان گفت: از کشورهای منطقه که در مورد عراق دخالت می‌کنند مصرانه می‌خواهیم دست از این کار بردارند و اجازه دهند عراق بدون هیچ دخالتی و در اتحاد کامل بین مسئولان و مردم کار خود را انجام دهند.

ارسال نظر: