سرتیپ جهانشاهی:

ایران در سایه انسجام ملی امن‌ترین کشور منطقه است

کدخبر: 2087795

معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه ارتش در راه ولایت و پاسداری از انقلاب استوار است گفت: ایران در سایه غیرت و انسجام ملی، با ثبات‌ترین و امن‌ترین کشور منطقه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: سرتیپ امیر علی جهانشاهی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸تکاور ذوالفقار شاهرود به میزبانی تالار کوثر این لشکر با بیان اینکه امنیت کشور بالاترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ابراز داشت: نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در جهان از نظر توانمندی و دین مداری بی نظیر است چراکه به عنوان سرباز ولایت حافظ جان و مال مردم است.

وی با تاکید بر اینکه نظام به پشتوانه خدا و مردم و تبعیت از ولایت فقیه از پس همه آزمون های سخت با موفقیت و سربلندی بیرون آمده است، افزود: این مهم به پاسداشت نیروهای ایثارگری است که باعث شدند ایران علارغم همه دسیسه ها و توطئه چینی های شرق و غرب امروز از جمله با ثبات ترین و امن ترین کشور دنیا قرار گیرد و این تنها در سایه غیرت ایرانی و انسجام ملی میسر شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اشاره ای به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) داشت و با بیان اینکه باید ویژگی های زندگی ائمه اطهار (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم، ابراز داشت: نعمت امنیت و ولایت، نعمت پوشیدن لباس سربازی امام زمان(عج) و نعمت زندگی در با ثبات ترین کشور منطقه بسیار ارزشمند است و این مهم نشان از اقتدار ارتش و سپاه جمهوری اسلامی است که باید قدردان آن باشیم.

جهانشاهی در ادامه تصریح کرد: همسایه خوب بسیار نیکو است اما در برخی کشورهای همسایه با تشکیل گروه های تکفیری و تروریستی به علت نفوذ بیگانگان به کانون بحران تبدیل شده اند، کشورهای اطراف هر کدام یا برعلیه جمهوری اسلامی هستند یا به عنوان واسطه برای تضعیف قدرت ایران تلاش می کنند و در ایم بین کشورهای حاشیه خلیج فارس به سرکردگی عربستان که خودش نیز مهره استکبار است بدترین بدی ها را به ایران روا داشته اند.

وی با یادآوری کمک های صدها میلیاردی دولت های استکباری به صدام در جنگ نا برابر علیه ملت ایران، گفت: استکبار به دنبال کاهش قدرت انقلاب اسلامی ایران در منطقه است و حال حضور مستکبران را در منطقه غرب آسیا به صورت گسترده مشاهده می کنیم و امروز شاهد تشکیل اعتلاف فرماندهان ناتو در کویت هستیم که نشان می دهد همه ابرقدرت ها می خواهند به نوعی ما را تضعیف کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی دارای ویژگی هایی بود که آن را از سایر جنگ های طول تاریخ متمایز می کرد، ابراز داشت: در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران تمام بلوک شرق و غرب از عراق پشتیبانی کردند اما در نهایت ایم مردم ما بودند که پیروز میدان شدند.

جهانشاهی در ادامه تصریح کرد: آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد به خطر افتادن منافع خود بود و تلاش کرد تا از طریق مختلف از درگیری های داخلی تا ترور شخصیت هایی که در تدوین انقلاب نقش آفرین بودند بتواند در ایران نفوذ کنند ولی بصیرت ملت ایران سدی محکم در برابر این زیاده خواهی ها بوده و هست.

وی افزود: استکبار زمانی که دید از طریق گزینه های نظامی نمی تواند بر توان ملت ایران فائق آید کوشید تا با ایجاد تحریم های اقتصادی و نظامی و با کمک عوامل خود در کشورهای همسایه با ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی و ایجاد جنگ‌های نیابتی محور مقاومت ایران را تضعیف کند که همه این موارد نشان می دهد هدف اصلی ایران بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه نیروهای مسلح دردفاع از مرزهای کشور همه توان خود را به کار بسته اند تا امروز در دنیای پر از آتش و خون، امن زندگی کنیم، ابراز داشت: اگر درکشورهای همسایه مدافعان حرم به جنگ با این گروه های تکفیری نمی پرداختند اکنون باید در داخل مرزهای ایران با داعش می جنگیدیم، دشمن هیچگاه از اهداف خود کوتاه نخواهد آمد و با ایجاد جنگ نرم و تهاجم فرهنگی همواره ایران را هدف قرار داده است که در این دنیای پرآشوب و پرشتاب فرمانده کل قوا سکان انقلاب را در دست گرفت و با صلابت توانستیم از پس طوفان های استکبار و در اوج قدرت بر آنها پیروز شویم.

جهانشاهی ادامه داد: غربی ها به اقتدار فناوری، اقتصادی، فرهنگی و نظامی ایران اهتراف دارند و مقام معظم رهبری را کارشناس عالی مسائل نظامی می بینند به نحوی که مشاور عالی آمریکا اعلام می کند ایران چطور علارغم همه دسیسه هایی که بر علیه او وجود داشت امروز باثبات ترین و امان ترین منطقه شناخته شود.

وی افزود: نعمت خدمتگذاری به مردم، نعمت الگو مداری از ائمه اطهار (ع) و نعمت ذخائر انرژی نشان از وجود سرمایه های باارزشی دارد که باید در زیر پرچم مقدس جمهور اسلامی و با بهره گیری از توان داخلی بر حفظ آنها کوشا باشیم.

در این جلسه از زحمات سرتیپ امیرزارع قدردانی و امیر رضا فخزآبادی به عنوان فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشکر۵۸ تکاور ذولفقار منصوب شد.

ارسال نظر: