در نشست اضطراری مدیریت بحران فارس:

وزیر نیرو: کار خوزستان از ریزگردها گذشته است

کدخبر: 2088157

وزیر نیرو اذعان کرد حوادث طبیعی مدیریت کشور را بدجور گرفتار کرده و در خوزستان هم کار از ریزگردها گذشته و خاک به این استان هجوم آورده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حمید چیت‌چیان شامگاه شنبه در نشست اضطراری مدیریت بحران استانداری فارس، اظهار داشت: این روزها دولت با مشکلات بسیاری روبه‌رو است از جمله برف گیلان، سیل سیستان بلوچستان و هرمزگان، هجوم خاک به خوزستان و این آخری نیز سیل استان فارس و بوشهر که با توجه به کمبود منابع مالی، کار برای دولت سخت است.

وی افزود: سلسله حوادث طبیعی اتفاق افتاده در ماه‌های اخیر بار سنگینی بر دوش مدیریت کشور بود به‌طوری‌که در خوزستان دیگر کار از ریزگرد گذشته و خاک به این استان هجوم آورده است که با کوچک‌ترین رطوبت تبدیل به گل شده و تأسیسات برقی را با مشکل مواجه می‌کند که همکاران ما باوجود گستردگی مسئله تا حدودی این مشکلات را برطرف کرده‌اند.

این مقام مسؤول همچنین گفت: در گیلان بارش برف سنگین به حدی بود که یک‌هزار و 600 دکل و تیر برق را شکست و بیش از 2 هزار متر پارگی خطوط ایجاد کرد که طوفانی با سرعت 80 کیلومتر نیز این استان را درنوردید و شدت سرما به‌گونه‌ای بود که یک حلقه یخی در طول سیم‌ها کشیده شده بود.

وزیر نیرو اضافه کرد: این روزها بارش باران نیز در استان‌های جنوبی دردسرساز شده اما به نظر می‌رسد با توجه به خشکسالی‌های اخیر، این بارندگی‌ها خسارتش کمتر از نفعش باشد و باید خدا را شاکر بود، چراکه کشور در یک وضعیت بحرانی از نظر کمبود منابع آب قرار داشت.

چیت‌چیان که دلیل حضور شبانه خود را در نشست مدیریت بحران استان فارس تشکر از مسؤولان مربوطه عنوان کرد، اظهار داشت: اقدامات استانداری فارس در تخلیه به‌موقع مردم از نقاط خطرناک بسیار خوب بود و همین پیش‌بینی‌های بجا باعث شد که خسارت به کم‌ترین حد خود برسد.

وی همچنین گفت: از استاندار و تمام مسؤولان فارس انتظار داریم که هر چه سریع‌تر نتایج خسارت‌ها را جمع‌آوری کرده و به دولت ارائه دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، تصمیمات لازم اتخاذ شود.

ارسال نظر: