پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:

افزایش ۱۷ درصدی مسمومیت با قرص برنج/ قرص برنج جان ۱۲۰ تهرانی را گرفت

کدخبر: 2088533

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: ۱۲۰ نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج طی ۱۰ ماه سال جاری جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در 10 ماه سال‌جاری، 120 نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج 102 نفر اعلام شده بود، 17.6 درصد افزایش یافته است.

همچنین از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در 10 ماه امسال 66 نفر مرد و 36 نفر زن بوده‌اند.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می‌گیرد، به نام‌های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت 3 تا 4 ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد. در صورتی که فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آن را استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.

همچنین دلایل اصلی مسمومیت با قرص برنج شامل مصرف اشتباه قرص موجود در برنج، مصرف قرص‌های قلابی توهم‌زا که دارای ترکیبات قرص برنج و یا خود قرص برنج هستند و مصرف جهت خودکشی است.

ارسال نظر: