آیت‌الله موحدی‌کرمانی در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی:

"آمریکاستیزی" ویژگی‌ الزامی رئیس‌جمهور آینده است/ رئیس دولت باید مردم را به نزدیکان خود ترجیح دهد

کدخبر: 2088814

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز آمریکاستیزی را از ویژگی‌های الزامی رئیس‌جمهور آینده کشور دانست و گفت: رئیس‌جمهور آینده باید شجاع باشد و مردم را به نزدیکان خود ترجیح دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد، گفت: بنده از تشکیل چنین جمع دلسوز، انقلابی، بصیر و آگاه که برای انجام یکی از مهمترین مسائل انقلاب جمع شده‌اند و خود را برای امر مهم انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده‌اند، خرسندم.

وی افزود: همه کاندیداها چون از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند، دارای صلاحیت هستند، اما خوب است که اصلح انتخاب شود.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در نخستین گردهمایی 3 هزار نفری جبهه مردمی نیروهای انقلاب در سخنانی گفت: بنده از تشکیل چنین جمع دلسوز، انقلابی، بصیر و آگاه که برای انجام یکی از مهم‌ترین مسائل انقلاب جمع شده‌اند و خود را برای امر مهم انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده‌اند خرسندم.

امام جمعه موقت تهران افزود: خوشحالم که این توفیق نصیب این حقیر شد که در جمع شما اعزه و چهره‌های نورانی حضور یابم.

وی با بیان اینکه مردم نشان دادند که حقیقتا بصیر، موقعیت‌شناس و وظیفه‌شناس هستند، افزود: مردم با بصیرت راه صحیح را تشخیص می‌دهند و برای رسیدن به اهداف مقدس راه صحیح را انتخاب می‌کنند که نمونه‌های راهپیمایی عظیم 22 بهمن و حضور بر سر صندوق‌های رای است و اینک چنین جنبشی برای انجام یکی از برنامه‌های بسیار خطیر یعنی انتخاباتی ریاست جمهوری است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بیان شاخص‌های کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کسانی که کاندیدا می‌شوند به دلیل اینکه از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند باید گفت که همه‌شان سالم هستند اما عقل، دین و تجربه به ما نشان می‌دهد که باید اصلح را انتخاب کنیم.

امام جمعه موقت اتهران اضافه کرد: کار خوبی که جبهه مردمی انقلاب اسلامی برای اولین بار انجام داده انتخاب از پایین به بالا بوده است ، یعنی از مردم شروع کرده‌ و از مردم خواسته که شما تصمیم بگیرید چه کسی رئیس‌جمهور باشد و دستور از بالا نیامده بلکه از متن مردم این حرکت شروع شده است و شما اعزه نمایندگان این مردم انقلابی هستید.

وی خطاب به موسسین و اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شما به عنوان نماینده مردم ایران جمع شدید تا در این زمینه تصمیم بگیرید و در نهایت رئیس‌جمهور را انتخاب کنید؛ البته در این زمینه روحانیت احساس وظیفه می‌کند و باید با شما همراه باشد و همراه نیز هست، روحانیت باید به شما کمک کند و می‌کند و از هر آنچه که بیانش را لازم می‌داند مزایقه نخواهد کرد و حمایت خودش را انجام می‌دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: علما و روحانیت از خودشان هیچ ندارند و آنچه که دارند به تعبیر معروفی، سخن انبیا است و موظفند این سخن و پیام را به گوش مردم برسانند، مخصوصا در مسائل مهم اجتماعی باید این کار انجام شود.

امام جمعه موقت تهران به ذکر روایتی از ائمه اشاره کرد و گفت: تعبیر روایت است که می‌فرماید هر وقت برایتان امری مشتبه شد به قرآن مراجعه کنید و آن کسی که متخصص در امر قرآن است، علمای ربانی هستند.

وی ضمن تبریک به اعضا و هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به دلیل تشکیل این جبهه تصریح کرد: ارزش عمل شما بسیار بالاست، شما جمع شدید تا سرنوشت کشور را برای 4 سال رقم بزنید، شما تجمع کردید که نفر دوم این کشور را انتخاب کنید که این نکته بسیار مهم است، نفر اول مقام معظم رهبری است و نفر دوم در سراسر کشور این آقاست که به عنوان رئیس‌جمهور توسط شما انتخاب می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی اضافه کرد: نفر دوم یعنی کسی که برای سرنوشت کشور بعد از مقام معظم رهبری، بزرگترین کسی است که تصمیم می‌گیرد اما تصمیماتش در مقام اجراست.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه رئیس قوه مجریه باید منویات، فرامین و دستورات رهبر و سیاست‌های کلی ایشان را اجرا کند، اظهار داشت: رئیس قوه مجریه باید از هوا و هوس دور و کسی باشد که نسبت به اسلام بینش قوی داشته و همانند رهبر ساده‌زیست باشد، او باید اشدا الکفار باشد و باور کند که آمریکا دشمن است؛ باید چنین فردی توسط شما انتخاب شود.

وی به بیان دیگر شاخص‌های رئیس قوه مجریه اشاره کرد و افزود: باید رئیس قوه مجریه نسبت به مردم مهربان باشد و درد مردم را درد خود بداند و از فقر مردم ناراحت شود و از بیکاری مردم رنج ببرد و از گرفتاری آنها غصه بخورد؛ او باید به سیاست دنیا آشنا باشد و از حب دنیا دلش خالی بوده و مردم را به خویشاوندان و باند خودش ترجیح دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ولایت فقیه را عمود خیمه نظام دانست و اظهار کرد: تا امروز هر توفیقی که به دست آوردیم، به واسطه تبعیت از ولایت بوده است، دیروز تابع امام (ره) بودیم و امروز نیز تابع رهبر هستیم و به همین دلیل بینی دشمن را به خاک مالیدیم که نتوانست هیچ غلطی بکند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید هر کسی که به عنوان رئیس مقام اجرا انتخاب می‌شود در عمل و نه در شعار تابع محض رهبر انقلاب باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیاده کردن منویات رهبری وظیفه هر 3 قوه است، افزود: اجرای منویات ایشان برای قوه مجریه مهم‌تر است. ما به برکت تبعیت از رهبری توانستیم تمامی توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم و از گرد پای ظلمانی و مخوف خود را به ساحل برسانیم، منتخب شما در جبهه مردمی باید اینچنین باشد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: به خوبی می‌دانیم که بیانات امام و رهبری برایمان روشن شده است و آن فردی که می‌تواند در این مسیر قرار گیرد باید چه شرایطی داشته باشد. از خداوند می‌خواهم که به همه شما کمک کند زیرا این وعده الهی است و به شما کمک خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید این انقلاب که خونهای بسیاری برای آن ریخته شده است را حفظ کنیم و از خداوند متعال برای شما توفیق فراوان مسئلت می‌کنم، کارتان را با اخلاص شروع کنید.

ارسال نظر: