عارف در پنجمین کنگره انجمن اسلامی معلمان:

باید در عمل نشان دهیم که منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح می‌دهیم

کدخبر: 2090938

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به انتخابات سال آینده تأکید کرد: ما باید در عمل نشان دهیم که منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح می‌دهیم و مبنا را عقل و خرد گذاشته‌ایم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان صبح امروز (پنج‌شنبه) در پنجمین کنگره انجمن اسلامی معلمان با اشاره به فعالیت فراکسیون امید در مجلس اظهار داشت: فراکسیون امید برنامه‌محور است و ما تا پایان سال برنامه‌مان در مورد معلمان را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: یکی از جهت‌گیری‌های مهم ما بحث منزلت و معیشت معلمان است و ما اخیرا در جلسه‌ای با حضور اساتید برجسته دانشگاه تربیت مدرس مطالبات هیأت رئیسه دانشگاه را دریافت کردیم که البته ما از آنها می‌‌خواهیم مشکلات و مسائل را به ما برسانند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه ما دنبال راه های کوتاه مدت نیستیم، گفت: اگر جایگاه معلم در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد باید مسائل آموزشی هم جزو مطالبات باشد.

عارف با تأکید بر اینکه این وظیفه ما است که به معیشت معلمان برسیم،‌گفت: معلم به عنوان قشر پیشرو باید فقط دغدغه آموزش داشته باشد و امروز ما در مسیر غیر صحیح مطالبات را دنبال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما باید برنامه پایدار داشته باشیم که سلیقه‌ای نباشد؛‌ نباید برای پاداش عیدی معلم‌ها چندین ساعت وقت وزیر را بگیریم و در آخر به نتیجه هم نرسند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معتقد است که هدف در مسئله آموزش باید این باشد که اولین اولویت شغل در هر خانواده‌ای به سمت معلم بودن سوق پیدا کند.

وی با اشاره به مذاکرات با دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی قول داده که به میدان بیاید و کار چند جانبه انجام دهد. ما نمی‌خواهیم در مجلس طرحی ارائه کنیم که چهار مشکل دیگر به وجود بیاورد چرا که برنامه سوم دغدغه ما بوده است.

عارف با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دولت اصلاحات معلمان بودند، گفت:‌ اگر این نگاه در دولت اصلاحات نگاهی درازمدت پیدا می‌کرد شاید نتایج بهتری می‌گرفتیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به انتخابات سال آینده اشاره و تأکید کرد: ما باید در عمل نشان دهیم که منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح می‌دهیم و مبنا را عقل و خرد گذاشته‌ایم.

عارف با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل این شورا را عقلانیت عنوان و تأکید کرد که تشکل‌های کوچک سیاسی حاضر نیستند زیر یک چتر کار کنند اما جریان اصلاحات ظرفیت خود را نشان داد.

وی با تأکید بر اینکه باید گام سوم (انتخابات 96) را محکم برداریم، گفت: برنامه ما حضور مردم پای صندوق‌های رأی است.

به گفته عارف اصلاح‌طلبان با رعایت اخلاق اصل رقابت را پذیرفته‌اند و اعتقاد دارند که فردای رقابت باید تبدیل به رفاقت شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در همین زمینه افزود:‌ ما از حق خودمان گذشتیم و دست رفاقت را به سمت همه گروه‌های داخل کشور دراز کردیم. بنابراین برخی از این مشکلات ما اصلاح شده و امروز محور اصلاح‌طلبان شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است.

وی در مورد انتخابات شوراها نیز تأکید کرد: انتخابات شوراها به لحاظ جایگاه مردم در شوراها برای ما مهم تلقی می‌شود و البته ما تشکیل شوراها را دستاورد دولت اصلاحات می‌دانیم. بنابراین باید با انتخاب چهره‌های دردآشنا جایگاه شوراها را ارتقا دهیم.

عارف با اشاره به مصوبات شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌راهبردهای ما در جلسه هفته آینده اعلام خواهد شد.

ارسال نظر: