دیدار ظریف و ولید المعلم در مسکو با محور بررسی آخرین اوضاع سوریه

کدخبر: 2094169

ظریف و ولید المعلم، وزرای خارجه ایران و سوریه در مسکو با هم دیدار و گفتگو کردند

به گزارش « نسیم آنلاین »، در مذاکره محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و ولیدالمعلم همتای سوری در مسکو پایتخت روسیه، مسائل مورد علاقه، اوضاع خاورمیانه به ویژه سوریه بررسی و بر ادامه همگرایی های دو کشور برای حل سیاسی درگیری ها تاکید شد.

این مذاکرات امروز (جمعه) در چارچوب رایزنی های منظم وزیران خارجه دو کشور با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

ظریف رئیس هیات ایرانی در این دیدار که در هتل پرزیدنت مسکو برگزار شد با اشاره به دستاوردها تاکنون برای حل سیاسی بحران سوریه بر ادامه روند کنونی تاکید کرد.

همچنین تازه ترین تحولات مانند شرایط سوریه از جمله مسائل مربوط به خان شیخون و لزوم انجام تحقیقات مستقل و بی طرف برای روشن شدن عامل واقعه شیمیایی سه شنبه هفته گذشته در این شهر مورد مذاکره قرار گرفت.

همچنین براساس برنامه اعلام شده، امروز نیز نشست سه جانبه مذاکره در باره آخرین تحولات و همچنین رویکردهای همگرایانه برای حل سیاسی بحران سوریه با حضور ولیدالمعلم وزیر امور خارجه این کشور، ظریف و لاوروف برگزار می شود.

این نشست، دومین رایزنی مشترک ظریف، لاوروف و ولیدالمعلم با موضوع سوریه و حل سیاسی بحران این کشور در مسکو بشمار می رود.

هفتم آبان ماه سال گذشته نیز مسکو میزبان نشست وزیران خارجه سه کشور بود که در آن همگرایی ها برای حل بحران سوریه تقویت شد، بگونه ای که یکی از دستاوردهای آن زمینه سازی برای آغاز مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان به ابتکار تهران، مسکو و آنکارا است و تاکنون هم چند دور آن برگزار شده است.

مبارزه بی اغماض با تروریسم و تلاش فراگیر برای از سرگیری مذاکرات سوری ژنو که آن زمان به دلیل کارشکنی برخی کشورهای غربی-عربی حامی گروههای مسلح و تروریستی ضدسوری متوقف شده بود، تاکیدهای سه کشور در این مذاکرات را تشکیل می داد.

نتیجه این نشست، همکاری تهران، مسکو و دمشق در مبارزه با تروریسم در منطقه به ویژه همکاری با سوریه علیه تروریست ها بود.

ظریف رئیس وزیر خارجه امروز در راس یک هیات ایرانی امروز در چارچوب سفر یک روزه روزه بنا به دعوت لاوروف همتای خود وارد مسکو شد.

ارسال نظر: