«نسیم آنلاین»، گزارش می‌دهد؛

دستان خالی دولت و اتهام‌های مضحک به رسانه‌های منتقد

کدخبر: 2096176

بدون شک نگفتن منتقدان چیزی را در رابطه با واقعیت تغییر نخواهد داد و اگر اهالی رسانه هم سخنی به نقد دولت نگویند و ننویسند، قرار نیست، رکود بی‌سابقه حاکم بر کشور و نرخ بی‌سابقه بیکاری تغییر کند و یا برای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل شده اتفاق خاصی بیفتد!

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »، طنز تلخ روزگار این است که کسانی که خودشان متهم ردیف اول ضربه زدن به منافع ملی و انقلاب هستند، این روزها نگران تخریب نظام از سوی منتقدان دولت شده‌اند و تلاش می‌کنند انتقادهای بحق و بجا به عملکرد دولت یازدهم را به بهانه تضعیف نظام زیر سوال ببرند. به عنوان مثال مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور در کرمان گفته است: «نظام جمهوری اسلامی ایران این روزها هم در معرض تخریب رسانه های همیشه معاند دشمنان و از سوی دیگر، درگیر سودای غیراخلاقی و در معرض تخریب تبلیغاتی از سوی برخی در داخل قرار دارد.»

این سخنان وی در واقع با هدف ادامه وضع موجود و دفاع از دولت یازدهم بیان شده و جناب انصاری از اینکه کارشناسان و منتقدان دولت، واقعیت‌های حاکم بر این دولت را بیان می‌کنند، عصبانی شده و در اقدامی مضحک سعی کرده آن‌ها را با رسانه‌های بیگانه همسو بخواند! البته این فقط جناب انصاری نیست که برای ادامه دفاع از کارنامه دولت یازدهم دست به هر کاری می‌زند، چرا که متهم کردن منتقدان به سیاه‌نمایی علیه نظام و نادیده گرفتن خدمات دولت(؟!) موضع مشترک بسیاری از دولتی‌ها در این روزها است.

اما در رابطه با این حربه دولتی‌ها که با هدف از میدان به در کردن منتقدان صورت گرفته و در حال پمپاژ آن به جامعه هستند، چند نکته قابل توجه است:

1- آنچه این روزها منتقدان در رابطه با دولت یازدهم می‌گویند و می‌نویسند، چیزی جز واقعیت نیست. در واقع تلخی گفته‌ها و نوشته‌ها پیرامون عملکرد دولت یازدهم، ربطی به منتقدان ندارد، بلکه این به عملکرد دولت مربوط می‌شود و منتقدان فقط آن را توصیف می‌کنند. بدون شک نگفتن منتقدان چیزی را در رابطه با واقعیت تغییر نخواهد داد و اگر اهالی رسانه هم سخنی به نقد دولت نگویند و ننویسند، قرار نیست، رکود بی‌سابقه حاکم بر کشور تغییر کند و یا نرخ بی‌سابقه بیکاری تغییر کند و یا برای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل شده، اتفاق خاصی بیفتد! عملکرد غیرقابل دفاع دولت یازدهم در زمینه‌های مختلف به قدری برای جامعه قابل لمس است که مردم بدون واسطه رسانه‌ها هم از واقعیت‌ها آگاه هستند، به طوری که اعتراض کارگران به رئیس‌جمهور در مراسم روز کارگر و یا اعتراض چندماه قبل مردم به رئیس‌جمهور در جریان سفر کرمانشاه، نشانه‌ای از همین مسئله است. لذا باید گفت در شرایط فعلی و با توجه به کارنامه غیرقابل دفاع دولت یازدهم، منتقدان و رسانه‌هایی که دولتی‌ها آن‌ها را همسو با معاندین می‌خوانند، اگر در قبال عملکرد اینچینیی دولت سکوت کنند، در راستای خواسته‌ها و منافع بیکانگان عمل کرده‌اند.

2- دولتی‌ها در شرایطی انتقاد به دولت یازدهم را تخطئه می‌‌کنند و منتقدین را همسو با معاندین می‌خوانند، که نگاهی به رسانه‌های ضدانقلاب و معاند به وضوح نشان می‌دهد، آن‌ها در حال دفاع از چه کسی و چه جریانی هستند؟! کافی است این روزها رسانه‌های بیگانه از بی‌بی‌سی فارسی گرفته تا رادیوفردا و صدای آمریکا را رصد کنید تا بینید آن‌ها چگونه بی‌پرده از دولت دفاع می‌کنند و از اینکه ممکن است جناب روحانی در انتخابات شکست بخورد تا چه میزان ابراز نگرانی می‌کنند. به عنوان مثال مسعود بهنود کارشناس بی‌بی‌سی فارسی که چند هفته قبل به طور علنی راهکارهای عملیاتی به حامیان دولت یازدهم برای پیروزی روحانی دیکته می‌کرد؛ چند روز پیش با ابراز نگرانی از احتمال شکست حسن روحانی در انتخابات نوشته بود: «برخلاف برخی دوستان که فکر می‌کنند روحانی براحتی پیروز انتخابات می‌شود باید بگویم احتمال شکست یا به دور دوم رفتن انتخابات زیاد است».

3- عملکرد دولت یازدهم در چهار سال گذشته به قدری ضعیف و ناکارآمد بوده که حتی برخی از حامیان دولت هم نتوانسته‌اند این واقعیت را انکار کنند. به عنوان مثال صادق زیباکلام که از حامیان پر و پا قرص دولت محسوب می‌شود، چندی قبل گفته بود: «دولت در زمینه مسائلی که مردم متوجه آن بشوند و با گوشت، پوست و استخوان خود آن را لمس کنند همچون کاهش رکود یا بیکاری عملا کاری نکرد و در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی که موجب رونق در کشور شود نیز موفق نبود. روحانی در حالی دائما از اقتصاد صحبت می‌کند که خیلی کارنامه موفقی در این حوزه نداشته است.» این در حالی است که محمدرضا تاجیک نیز عملکرد اقتصادی دولت را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: «تنها شانس آقای روحانی در انتخابات آتی فقدان آلترناتیو است. آقای روحانی نه اینکه آلترناتیو برتر جامعه باشد و نه اینکه تنها بازیگر مقبول کشور در عرصه سیاست باشد اما چون بازیگر دیگری نیست، با کارت دیگری نمی‌شود بازی کرد. فرض من این است که در شرایط عادی همین اتفاق خواهد افتاد، البته نه به علت اینکه دولت کنونی دولت موفقی در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی بوده است». و ابراهیم اصغرزاده نیز عنوان کرده بود: «آقای روحانی باید متوجه باشد درباره دولت ایشان تصویری از یک دولت فشل، ضعیف و امامزاده‌ای که اصلا معجزه نمی‌کند در ذهن مردم دارد شکل می‌گیرد.» لذا در چنین شرایطی به نظر می‌رسد کسانی به منافع ملی ضربه می‌زنند، که به دنبال ادامه مسیر اسفناک فعلی هستند.

4- مضحک‌تر جایی است که امروز کسانی به بهانه حفظ وضع موجود سعی می‌کنند منتقدان را به تخریب نظام متهم کنند، که خودشان در سال 88 به هر اندازه که در توانشان بود به نظام ضربه زدند و برای سیاه نشان دادن اوضاع نظام و کشور از هیچ اقدامی فروگذار نکردند. در چنین اوضاعی دلسوزی حامیان و اطرافیان دولت یازدهم از منافع ملی و ابراز نگرانی آن‌ها از تخریب چهره نظام، چیزی شبیه ریاست عربستان سعودی بر پنل حقوق زنان سازمان ملل است!

ارسال نظر: