نتایج نظرسنجی «نسیم آنلاین» در خصوص پول‌پاشی دولت روحانی در هفته پایانی انتخابات

"نه" ۱۲۰۰ نفری نخبگان کشور به یارانه انتخاباتی

کدخبر: 2097399

۱۲۰۰ نفر از نخبگان کشور با شرکت در نظرسنجی «نسیم آنلاین»، نسبت به تاثیر معکوس پرداخت یارانه های انتخاباتی در ایام منتهی به ۲۹ اردیبهشت تدکر دادند.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: تنها 5 روز مانده به انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری ، دولت یازدهم در اقدامی نادر با ارسال پیامک به قریب به 4 میلیون نفر از کسانی که در ایام گذشته یارانه آنها به علت تمکن مالی قطع شده بود، اعلام کرد که مجددا دولت تصمیم گرفته که به این قشر یارانه پرداخت کند.

همین اتفاق کافی بود تا تحلیل های متفاوتی که قریب به اتفاق آنها نگاهی منتقدانه به این ماجرا داشتند در میان کارشناسان شکل بگیرد و البته حرف و حدیث های زیادی هم میان مردم به پا شود.

در همین راستا « نسیم آنلاین » با نظر سنجی از جمعی ازنخبگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و. اقتصادی، شامل گروه هایی از کارشناسان، نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاه، دانشجویان، فرهنگیان، اهالی رسانه ، ائمه جماعات،شاعران ، مدیحه سرایان و طنز پردازان، بازیگران و هنرمندان، مدیران دولت کنونی و سابق و .... به ارزیابی تاثیرات این اقدام دولت یازدهم پرداخت.

متن نظرسنجی «نسیم آنلاین» از مخاطبین خود بدین شرح بود: "دولت در آستانه انتخابات، طی پیامکی مجددا یارانه قطع شده 4 میلیون نفر را وصل کرد، به نظر شما این اقدام بر رای روحانی تاثیر خواهد داشت؟"

نتیجه این نظر سنجی که با پاسخ 1245 نفر از نخبگان کشور همراه بود، اظهار نظر 95 درصدی مخاطبان در خصوص نتیجه معکوس و اثرات منفی این پول پاشی انتخاباتی در میان مردم بود. این افراد معقتد بودند که این کار مصداق فعلیت انتخاباتی بوده و لذا تاثیر مثبتی بر روی رای روحانی ندارد.

لازم به ذکر است که این اقدام « نسیم آنلاین » که با موج اعتراض عمومی و کارشناسی روبرو شد نهایتا شرایطی را پدید آورد که حسن روحانی شب گذشته دستور توقف پرداخت یارانه های انتخاباتی دو روز مانده به جمعه 29 اردیبشهت را صادر کرد.

در خبر مربوط به دستور حسن روحانی به ستاد هدفمندی یارانه‌ها آمده است: " رییس جمهور پس از کسب گزارش امر و اطلاع از برخی خبرسازی های نادرست، برای رفع هرگونه شائبه انتخاباتی، دستور توقف هر اقدامی در این زمینه را صادر کرد و از مسئولین مربوطه خواست هرگونه پرداخت جدید را متوقف و بررسی استحقاق دریافت یارانه را به پس از انتخابات موکول نمایند."

نظر نمایندگان سابق و فعلی مجلس شورای اسلامی در خصوص سوال «نسیم آنلاین»:

نظری مهر نماینده مجلس نهم ، سلام این کارها فایده ندارد

طاهری نماینده مجلس نهم ، این کار به ضرر اقاى روحانى تمام خواهد شد . ضد رأى است

آقا محمدی نماینده مجلس نهم، دولت این کار را جهت جذب آرا و تاثیر مثبت بر رای روحانی انجام داده است . این اقدام حد اقل در بخشی از یاران بگیران بر رای روحانی تاثیر دارد.

مقیمی نماینده مجلس نهم، باسلام دولت خود را در آستانه شکست می بیندبرای جلوگیری دست به هرچیزی می زند از ذبح منافع ملی گرفته تاتوسل به کدخداوتوزیع پول وسبدکالا غافل از اینکه یدالله فوق ایدیهم مردم ما با اتکاء بخدا برای برون رفت از وضع موجوددر 29اردیبهشت تصمیم خواهند گرفت.

نعیمی نماینده مجلس نهم، نه تنها آثار مثبت ندارد بلکه تاُثیرسوءنیز خواهدداشت.

نجابت نماینده مجلس نهم، حتما بی تاثیر نخواهد بود ولی روسیاهی این اقدامات پر از فریب دنیا و اخر

بخشایش نماینده مجلس نهم، سلام. بی‌تاثیر نیست ولی مردم ما با شعورند.

توکلی نماینده مجلس نهم، این کار تاثیر بگذارد یا نگذارد قانون شکنی و تزویر است. اگر با مردم روراست بودند و به دموکراسی معتقد بودند غیر از عمل میکردند

بیاتیان نماینده مجلس نهم، خیر.

امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس دهم، سلام کاش هرسه ماه یک انتخابات بود

مصباحی مقدم نماینده مجلس نهم، سلام، قطعاتاثیر دارد

عارفی نماینده مجلس نهم، به لحاظ تقارن باانتخابات قطعااثرمنفی دارد.

برومند نماینده مجلس نهم، سلام اقای روحانی بدون درنظرگرفتن این مقوله هامیتواند رئیس جمهور شود بدلیل انجام کارهای زیربنایی که درمملکت انجام داده بعضیها مثل قالیباف رئیسی ومیرسلیم باسیاه نمایی واهانت وتهمت میخواهند خدمات دولت را تحت الشعاع تبلیغات مسموم خود قراردهند کدام یکی ازاین اقایان باندازه یک دهم ورحانی خدمت کرده به این ملک وملت البته این کارهای دولت مسلما درافزایش رای اقای روحانی تاثیربسزائی دارد

احمدی نماینده مجلس نهم، خیر

حقیقت‌پور نماینده مجلس نهم،‌ متاسفانه بله

زاهدی نماینده مجلس دهم، با سلام، قطعا اثر دارد .

امیری کهنوج نماینده مجلس نهم، رای او را کاهش میدهد چون نوعی خدعه ی انتخاباتی است

جوکار نماینده مجلس نهم، این اقدامات خلاف قانون بوده توسط قانون شکنان برای گدایی رای انجام میشود

حاجی نماینده مجلس نهم، بله

مقتدایی نماینده مجلس نهم،‌ تا حدی موثر است ولی نه صد درصد

غضنفر آبادی نماینده مجلس نهم، نه شعور مردم بالاتر از این حرفا است

عیسی زاده نماینده مجلس نهم، بله

کائیدی نماینده مجلس نهم ،‌ یک کار تبلیغاتی پوپولیستی محض است، تاثیری ندارد. بمنزله خرید رای و خیلی ناشیانه بود و گواهی مطلومییت دولت قبل است

موسوی نماینده مجلس نهم، سلام تا حدودی تاثیر می گذارد، و می شود گفت نزدیک 30 درصد برای روحانی رای آوری دارد ولی اغلب این اقدام را نوعی تطمیع برای جمع آوری رای و توهین به خود می‌دانند

طاهری نماینده مجلس نهم، البته دولت با نظر افزایش رأى این کار را انجام داده وأین نوعى توهین به شعور مردم است ولى درک وفهم مردم بالا است ومتوجه هستند که حقشان بوده با صحبت ها ودفاعى که کاندیداهاى دیگر از انها داشته اند به حقوقشان رسیده اند لذا تحت تأثیر قرار نمى گیرند ومتوجه نیت انها هستند

ذوالانوار نماینده مجلس نهم ، باسلام. خرید رای مردم ازبیت المال

فریدونی نماینده مجلس نهم، بله.انشاالله گروه محرومین باشند .

کارخانه ای نماینده مجلس نهم، بلی بی تاءثیر نخواهد بود .

حیدری طلب نماینده مجلس نهم، بله

آریایی نژاد نماینده مجلس نهم، سلام بعید می دانم تاثیر زیادی داشته باشه .

آصفری نماینده مجلس نهم، سلام بله اثرمثبت خواهدگذاشت برای آقای روحانی جای تاسف است

نیکفر نماینده ی مجلس دهم، سلام، اقدامی به مراتب بدترازتوزیع سیب زمینی درزمان اقای دکتراحمدی نژاداست مردم به همین دلیل رای نمی دهنداین پولها کجابود .????????

حسن بیگی نماینده مجلس دهم، سلام آره هشتاد درصد إثر دارد

شهریاری نماینده مجلس دهم، سلام . تاثیر خواهد داشت .

نوروزی نماینده مجلس دهم، به دولتی که 1سال به مجمع نمایندگان وقت ملاقات نمیدهد معنای بیکاری را نمیفهمد به سند 2030 بدونه اخذ مجوز مجلس عمل میکندبدولتی که درسفرها خودشان متکلم وحده اند.دراعطای یارانه مجدد ..باید گفت دولت.استبداد وجهل به قانون.دولت بازنشستگان بی تدبیر

اکبری نماینده مجلس دهم، بله

فلاحتی نماینده مجلس دهم، خیر

نظر شعرا و مداحان در خصوص سوال «نسیم آنلاین»:

مهدی زراعتی، با سلام بیش از آنکه اثر مثبت داشته باشد اثر منفی خواهد داشت

توکلی، این کار توهین مستقیم به شعور و شخصیت مردم است

کفیلی، تاثیر منفی میگذارد

نورصالحی، این اقدام تبلیغات انتخاباتی بوده فکر نمیکنم در تصمیم گیری مردم خیلی تاثیر گذار بوده باشد

رمضان پور، یک حقه بازی آشکاربرای جمع آوری رای است

دلداده مقدم، قطعا بی تأثیر است و توهین به شعور مردم

طاهری ،‌ سلام و ارادت با شگردهاى انتخاباتى بر بى تفاوتى هاى دولت محترم نمیتوان سرپوش گذاشت ولى مردم با بصیرت در انتخاب خود آزادند "

رضوی، مسلم خواهدداشت ولی سؤال اینست اگرحق این افرادبوده چراتا بحال پرداخت نمیشده واگرحقشان نبوده چراالان داده میشودپس نتیجه میشود ده هاسؤال؟؟

امیر عباسی، این کار یعنی عوام فریبی

کویتی پور، خدا را شاکرم که تا بحال درهیچ دوره ای ثبت نام نکرده ام و شان ملت شریف ایران بالا تر از این حرف هاست ..

ارسال نظر: