رئیس اتحادیه آهن سازان تهران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

بازار کانال سازان کولر در مولوی به دلیل تشدید رکود "قلیان فروشی" شد/ هزینه کانال کشی کولر ساختمان ۱۵ درصد گران شد

کدخبر: 2098457

بشارتی گفت: برخی از کارگاه های اتحادیه تعطیل شده اند که این تعطیلی متأثر از رکود بازار است.

حبیب الله بشارتی، رئیس اتحادیه آهن سازان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: چیزی در حدود 140 رسته در اتحادیه صنف آهن سازان وجود دارد، که یکی از این رسته ها کانال سازی برای کولر است که اتفاقا بیشتر همکاران ما در این رسته مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: مدتی است که به دلایلی از جمله استفاده از کولرهای گازی، کولرهای آبی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، از طرفی رکودی که تمامی کشور را درگیر کرده است موجب شده تا صنعت آهن سازان که به طور مستقیم به ساختمان سازی وابسته است دچار رکود شود به خصوص در بحث ساخت کانال و دریچه کولر.

وی افزود: متأسفانه برخی از کارگاه های اتحادیه هم تعطیل شده اند و دیگر فعالیتی ندارند که این تعطیلی هم متأثر از رکود بازار است و هم این که دیگر جوانان تمایلی به کارهای دستی ندارند و به سراغ کارهای سخت نمی روند.

بشارتی خاطرنشان کرد: رکود موجب شده است که بسیاری از همکاران بنده تغییر شغل داده و به فعالیت دیگری مشغول شده اند، به طور مثال بازار سیروس و مولوی که روزگاری بورس بازار حلبی سازان و کانال سازان بود این روزها به بازار فرش دستی و با ابراز تأسف به بازار فروش وسایل قلیان تبدیل شده، در صورتی که اگر رکود تا این حد زیاد نمی شد شاید کار موجود در بازار آهن سازان جوانان بی رغبت به کار سخت دستی را هم تشویق می کرد که وارد فعالیت‌های این صنعت شوند.

وی در پایان گفت: کارهای مرتبط با صنف آهن سازان از جمله ساخت کانال های کولر بیشتر یدی و دستی است بنابراین با بالا رفتن دستمزد طبیعتا هزینه‌های مرتبط با فعالیت آن ها نیز بالاتر می رود به طوری که می توان گفت در حال حاضر کانال سازی کولر حداقل 15 تا 20 درصد گران تر شده است.

ارسال نظر: