سردار افشار در کنگره شهدای طایفه کلهر:

تحریم‌های جدید نشان از همان سازشی است که برای کشور هزینه دارد/ برجام نمونه عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش است

کدخبر: 2100089

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه، برجام را نمونه‌ای از عدم پایبندی به تعهدات از سوی آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: مگر قرار نبود پس از برجام تحریم‌ها برداشته شده و تحریم دیگری علیه ملت ایران وضع نشود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار علیرضا افشار رییس هیات عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران در کنگره بزرگداشت شهدای طایفه کلهر که در مسجد رسول اکرم(ص) این ناحیه در شهرک مسعودیه تهران برگزار شد، با اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها در مقاطع مختلف تاریخی اظهار داشت: آنچه که از تجربیات مختلف تاریخی ملت ایران بر می آید نتیجه ای جز بی اعتمادی به آمریکایی ها در آن دیده نمی شود.

رییس هیات عالی اندیشه ورزی سپاه گفت: آنچه که از جامعه امریکا در هالیوود نشان داده می شود مانند شنیدن آواز دهل از دور است و نیز برجام گواه بی اعتمادی به امریکایی هاست.

وی افزود: ما بارها بی اعتمادی به آنها را تجربه کردیم. به عنوان نمونه پس از تسخیر سفارت آمریکا در ایران، آنها در عهدنامه الجزایر متعهد شدند که پول های بلوکه شده ملت ایران را آزاد و در امور داخلی ما دخالت نکنند و با همین شرط ما دیپلمات های آنها را که در واقع جاسوس بودند آزاد کردیم. اما همین که ما به تعهد خود عمل کردیم آنها زیر وعده های خود زدند.

رییس هیات عالی اندیشه ورزی سپاه، برجام را نمونه ای دیگر از عدم پایبندی به تعهدات از سوی آمریکایی ها عنوان کرد و بیان این پرسش که مگر قرار نبود پس از برجام تحریم ها برداشته شده و تحریم دیگری علیه ملت ایران وضع نشود، ادامه داد: پس چرا تحریم های گذشته در عمل باقی مانده و هم دوباره تحریم های جدید دیگری وضع شد؟ اینها نشان از همان سازشی هست که به فرموده رهبر معظم انقلاب برای کشور هزینه دارد.

افشار پایداری صلح را تنها از راه داشتن اقتدار دانست و تاکید کرد: این اقتدار البته نه فقط از راه توامندی موشکی که با داشتن روحیه ایثارگری، شهادت و حضور در صحنه مردم به ویژه جوانان مومن بسیجی است. از همین روست که مقام معظم رهبری می فرمایند هرچه آمار مشارکت مردم در انتخابات بالاتر رود امنیت ما هم افزایش پیدا می‌کند.

افشار با ابراز تاسف از اینکه برخی قدر نعمت امنیت را نمی دانند، گفت: برهمین اساس برخی حضور مدافعان حرم در میدان مبارزه با تکفیری ها را درک نمی کنند.

وی با اشاره به حوادث تروریستی تهران اظهار داشت: اکنون با توجه به رخ دادهای اخیر در حرم امام خمینی(ره) و مجلس باید این افراد بفهمند که باید به رزمندگان مدافع حرم در سوریه و عراق کمک کرد.

افشار در مورد نقش مخرب آمریکایی ها در حمایت از تروریست‌ها تصریح کرد: ما اخباری در همین رابطه دریافت کردیم که نشان می دهد آمریکایی ها برخی از سران داعش را که در رقه محاصره شده اند را با بالگردهای خود به جاهای دیگر منتقل می‌کنند.

رییس هیات عالی اندیشه ورزی سپاه خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی حداقل سه انتخابات برگزار شد که از دل آن دولت هایی بیرون آمدند که از منظر دیدگاه سیاسی در مقابل دولتی بودند که انتخابات را برگزار کرده بود. این خود گواهی آشکار از مردم سالاری واقعی در نظام اسلامی است. هرچند کسانی در فتنه سال 88 فریب دشمن را خوردند و این دستاورد را زیر سوال بردند اما خود متوجه شدند که فریب خورده‌اند.

وی مردم سالاری حقیقی را دستاورد انقلاب و جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: در مدل نظام ما رای مردم واقعی است. این افتخار بزرگی است که حتی دشمنان به دنبال آن هستند که از مسیر انتخابات و تاثیرگذاری بر آن بتوانند افرادی که نوع تفکرشان به خواسته های آنان نزدیکتر را در مسئولیت های کلیدی قرار دهند. این خود نشان می دهد که آنان هم فهمیدند که انتخابات در ایران حقیقی است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته این جای تاسف دارد که افرادی با تفکرات دشمنان همراهی می کنند.

افشار با اشاره به اینکه برخی می گویند امام محتبی(ع) صلح کرد پس ما هم باید به دنبال صلح باشیم، بیان کرد: صلح امام حسن(ع) به دلیل خیانت فرماندهان ایشان بود و الا آن بزرگوار مجبور به این کار نمی شد.

این مقام نظامی تصریح کرد: مگر نیروهای مسلح مرده‌اند که رهبری عزیز تنها بماند که مجبور به صلح شود؟ امروز سپاه و کل نیروهای مسلح و نیز ملت ایران عاشق ولایتند از این رو نباید شرایط امروز را با زمان امام مجتبی(س) یکی دانست.

رییس هیات عالی اندیشه ورزی سپاه در پایان تاکید کرد: تنها راه سعادت و پیروزی ملت ایران مقاومت و پیروی از راه شهداست و این پیروی بایستی در عمل باشد. دولتمردان نیز باید به فکر مردم باشند و وعده هایی که در انتخابات داده می شود را عملی کنند و در حد یک حرف باقی نگذارند.

ارسال نظر: