یک تولیدکننده پیچ و مهره در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

فروش پیچ و مهره ۹۰ درصد کاهش یافت/ واردات پیچ و مهره از چین تولید داخلی را نابود کرده!

کدخبر: 2100645

غفاری گفت: واردات از چین تولید پیچ و مهره ایرانی را نابود کرده است.

رحمان غفاری، تولیدکننده پیچ و مهره در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: بنده 20 سال است که در حوزه تولید پیچ و مهره فعالیت دارم اما به جرأت می توانم بگویم که در حال حاضر 90 درصد فروش نسبت به گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان این مطلب که فعالیت وی در تولید پیچ و مهره صنعتی است، گفت: تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و یا پایین آوردن ظرفیت تولیدشان تأثیر بسیار بدی بر روی بازار کاری ما داشته است، خیلی از کارخانه‌ها که سفارش پیچ و مهره به ما می دادند الان تولید را متوقف کرده و حتی برخی به جای فعالیت در حوزه تولید، واردکننده شده اند بنابراین خرید پیچ و مهره نیز پایین آمده است زیرا آن چه را که احتیاج دارند به راحتی وارد می کنند.

وی افزود: تولید در ایران نه تنها در رابطه با بازار پیچ و مهره بلکه در تمامی بازارها معنایی ندارد، زیرا آن قدر جنس وارد می شود که تولید داخلی را نابود می کند.

غفاری عنوان کرد: واردات از چین بیشترین سهم در نابودی تولید پیچ و مهره را دارد، وقتی کالای وارداتی با احتساب هزینه گمرکی بازهم قیمت فروشش از تولید داخل ارزانتر می شود مسلما مشتری به سمت جنس خارجی رفته و به این ترتیب تولید داخل نابود می شود، به طور مثال یک پیچ چینی وارداتی در ایران 4 هزار تومان به فروش می رود و این در حالی است که تهیه مواد اولیه برای تولید آن پیچ در ایران 5 هزار تومان تمام می شود.

غفاری گفت: در کارگاه آبکاری بنده 22 نفر فعالیت داشتند که در حال حاضر تنها 2 نفر مشغول به کار هستند در واقع اوضاع بازار موجب شده تا عذر کارگران خود را بخواهیم.

ارسال نظر: