سلیم الجبوری:

هرگونه طرح تجزیه‌ای برای عراق، غیر قابل قبول است و با آن مخالفیم

کدخبر: 2100699

رئیس پارلمان عراق بر مخالفت خود با هرگونه طرحی که با هدف تجزیه این کشور مطرح می‌شود، تأکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از المنار نوشت:، سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق گفت که هرگونه طرحی که می‌تواند به تجزیه عراق منجر شود، غیر قابل قبول است.

وی افزود: ما مخالف همه‌پرسی در استان‌ها در صورتی که قانون اساسی رعایت شود نیستیم، اما مخالف هر طرحی هستیم که می‌تواند به تجزیه عراق بینجامد.

وی درباره انتخابات شوراها که قرار است سپتامبر آینده در این کشور برگزار شود، گفت: به‌طور عملی امکان برگزاری انتخابات شوراها در موعد مقرر وجود ندارد، اما انتخابات پارلمان در موعدی که قانون مشخص کرده، برگزار می‌شود.

الجبوری در خصوص بازگشت آوارگان گفت: درخواست آوارگان برای بازگشت به منازلشان خواسته‌ای اصلی است، اما برخی از گروه‌های مسلح از بازگشت آنها جلوگیری می‌کنند. ما برنامه‌ای زمانی برای بازگشت آوارگان به مناطقشان تدوین می‌کنیم.

تصمیم اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی با مخالفت‌های گسترده در سطح بین المللی مواجه شده است و کشورهای مختلف حمایت خود را از وحدت سرزمینی این کشور اعلام کرده‌اند.

روسیه بر وحدت سرزمینی عراق و حل و فصل اختلافات بین دولت محلی اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی این کشور تأکید کرده است.

آمریکا نیز از این تصمیم اقلیم کردستان عراق ابراز نگرانی کرده و آلمان درباره اتخاذ گام‌های یک‌جانبه در این پرونده هشدار داده است.

ایران نیز بر وحدت سرزمینی عراق و حل و فصل اختلافات در چارچوب قانون اساسی این کشور تأکید کرده است.

ارسال نظر: