۳۷ شهر کشور به تصفیه خانه فاضلاب مجهز شدند

کدخبر: 2100709

حمید چیت چیان افزود: در چهار سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ طرح به ارزش بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال برای بخش خصوصی تعریف شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »وزیر نیرو توجه جدی دولت یازدهم به محیط زیست را یادآور شد و گفت: با هدف حفاظت از محیط زیست بیش از یک میلیون مترمکعب ظرفیت جدید تصفیه خانه فاضلاب در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

حمید چیت چیان در مراسم بهره برداری از سامانه فاضلاب شهر سردشت در جنوب آذربایجان غربی افزود: پیش از دولت یازدهم مجموع ظرفیت تصفیه های کل کشور 3.3 میلیون مترمکعب بود و این ظرفیت در دولت تدبیر و امید به حدود 4.4 میلیون مترمکعب رسید.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این میزان ظرفیت فاصلاب از اعتبارهای دولتی، صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانکی و موسسه های بین المللی استفاده شده است.

وی گفت: این وزارتخانه در کسب اعتبارهای بین المللی پیشرو بوده است تا بتواند خدمات مورد نیاز شهروندان را با مناسب ترین شکل ممکن ارائه دهد.

وی با بیان اینکه پیش از شروع دولت یازدهم در مجموع 44 طرح با اعتباری معادل 12 هزار میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شده بود، افزود: در چهار سال گذشته نزدیک به 100 طرح به ارزش بیش از 60 هزار میلیارد ریال برای بخش خصوصی تعریف شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در طول چهار سال اخیر 37 شهر کشور مجهز به سامانه تصفیه خانه فاضلاب شده است، سهم آذربایجان غربی را پنج شهر بیان کرد و ادامه داد: یک دهم کل ظرفیت ایجاد شده در فاضلاب در طول سال گذشته سهم آذربایجان غربی بوده است.

عضو هیات دولت ادامه داد: خط انتقال آب از سد سردشت به شهر سردشت 100 درصد اجرا شده و تصفیه خانه فاضلاب آن نیز حدود 60 درصد پیشرفت دارد تا با بهره برداری از این تصفیه خانه تا پایان شهریور امسال مردم بتوانند از مزایای آن استفاد کنند.

وزیر نیرو به اتمام عملیات ساخت سد سردشت اشاره کرد و گفت: عملیات آبگیری این سد در روز جاری آغاز و سالانه 150 مگاوات برق در آن تولید می شود.

چیت چیان بیان کرد: سد سردشت آب شرب شهرستان های سردشت و ربط را تامین کرده و آب بخش کشاورزی مورد نیاز این منطقه را نیز تامین می کند.

سامانه فاضلاب سردشت که با صرف 200 میلیارد ریال هزینه به مرحله بهره برداری رسیده است، امروز /پنجشنبه/ توسط وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد؛ این شهرستان با20 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و همجوار با اقلیم کردستان عراق قرار دارد.

ارسال نظر: